Vuonna 2021 Triumph laittoi ison tiikerin täysin uusiksi. Tulevalle kaudelle esitellään joukko pienempiä saman konseptin hienosäätöjä.
Tiger 1200 -malliperhe saa vuodelle 2024 koko joukon pieniä, mutta tärkeitä päivityksiä. Moottori on entistä hienostuneempi, päivitetty ergonomia parantaa mukavuutta, GT-malleissa on entistä enemmän kallistusvaraa ja jousituksen uusi toiminto laskee korkeutta pysähdyttäessä. Mallisto ovat yleisellä tasolla ennallaan, 19/17-vantein varustettu GT on tarkoitettu enemmän asfaltille, 21/18-vanteinen Rally soralle, ja “tavallisen” Pro-version lisäksi molemmista on saatavilla 30-litraisella tankilla varustetut Explorer-versiot.
Vuoden 2021 malliuudistuksen yhteydessä Triumph otti käyttöön 1160-kuutioisen T-plane-kampiakselilla varustetun kolmisylinterisen moottorin, joka on saanut kritiikkiä erityisesti toiminnastaan alakierroksilla. Asiaan on puututtu päivityksissä kasvattamalla moottorin pyöriviä massoja ja hienosäätämällä moottorin kartoitusta. Suoritusarvot ovat ennallaan, tehoa on 150 hevosvoimaa 9000 kierroksella ja vääntöä 130 newtonmetriä 7000 kierroksella. Vaihteiston toiminta on entistä pehmeämpää päivitetyn kytkimen ansiosta ja moottorin päivitetyn tasapainotuksen ansiosta sen värinät tuntuvat kuljettajalle entistä vähemmän.
Värinöitä vähentää myös Pro-malleihin lisätty ohjaustangon kumiripustus, joka aiemmin löytyi vain Explorer-malleista. Uuden istuimen muotoilu on tasaisempi ja tarjoaa kuljettajalle enemmän tilaa, mutta istuinkorkeus on ennallaan (GT: 850 mm, Rally 875 mm). Triumph kertoo, että 20 millimetriä matalamman lisävarusteistuimen mukavuuteen on kiinnitetty erityishuomiota. GT-malleissa jalkatappeja on nostettu kallistusvarojen parantamiseksi. Takajousituksessa on uutena toiminto, joka vähentää napinpainalluksella esijännitystä laskien istuinkorkeutta 20 millimetriä esimerkiksi pysähdyttäessä.
Muutenkin elektroniikkavarustelu on vähintäänkin kattava. 7-tuumainen TFT tarjoaa täydsen yhdistettävyyden, kahvalämmittimet pitävät kädet lämpiminä, ajoavustimet tunnistavat tietysti kallistuksen, ajoasetuksia on versiosta riippuen jopa kuusi ja jousitus on semiaktiivinen. Explorer-malleissa on lisäksi kuolleen kulman varoitin, istuinlämmitys ja rengaspainevalvonta.