Kunnian uuden vuoden ensimmäisestä malliesittelystä ottaa Triumph, joka palauttaa Daytonan mallistoonsa.
Triumph jatkaa jo jonkin aikaa käynnissä ollutta käyttäjäystävällisten ja edullisten sporttipyörien trendiä esittelemällä uuden Daytona 660 -mallin. Lyhyesti kyse on katteisiin puetusta Tridentistä, mutta Triumphilla on koskettu myös tekniikkaan. Kyse ei siis ole äärimmäisen urheilullisen Daytona 675 -mallin suorasta seuraajasta, vaan pikemminkin Yamaha R7:n, Suzuki GSX-8R:n, Kawasaki Ninja 650:n ja Honda CBR 650R:n kaltaisesta urheilullisesta katupyörästä.
Moottori on tuttu kolmisylinterinen 660-kuutioinen, mutta Daytonassa sen teho on 17 ja vääntö 9 prosenttia Tridentiä suurempi – numeroin tämä tarkoittaa 95 hevosvoiman maksimitehoa 11250 kierroksella sekä 69 newtonmetriä 8250 kierroksella. Ajoasetuksia on kolme, ja pyörä on kuristettavissa A2-ajokorttiluokkaan sopivaksi.
Teräspalkkirunkoon on asennettu Showan Big Piston -etuhaarukka ja saman valmistajan takaiskari. Jousituksesta löytyy säätö ainoastaan takajousen esijännitykselle. Jarrulevyt ovat 310-milliset ja niitä vasten jarrupaloja puristavat nelimäntäiset radiaalisatulat. Ensiasennuksena pyörässä käytetään Michelin Road 6 -renkaita 120/180-leveyksin.
Mittaristo on TFT- ja LCD-näyttöjen yhdistelmä, johon on mahdollista saada Bluetooth-yhteyden ja MyRide-sovelluksen kautta navigointi sekä musiikin ja puhelimen hallinta.
Pyörän märkäpaino on kohtuulliset 201 kiloa ja istuinkorkeus matalat 810 millimetriä, joten pyörän voi odottaa olevan helposti lähestyttävä ja hauska. Sporttista luonnetta voi korostaa molempiin suuntiin toimivalla quickshifterillä, joka on tarjolla lisävarusteena.
Triumph Daytona 660 koeajetaan Bikessä lähitulevaisuudessa. Mallin alustava hinta on 12 995 euroa.