Hondalla on selvästikin katsottu mitä muut tiimit tekevät toisin, ja päätetty ottaa kilpailijoilta mallia vauhdin parantamiseksi.
MotoGP-luokan Repsol Honda Team vaihtaa pakoputkitoimittajaa kaudelle 2023. Honda Racing Corporation on solminut ”teknisen kumppanuuden” Akrapovicin kanssa, ja Repsol Honda Teamin pyörät on varustettu Akrapovic-pakoputkistoilla tästä kaudesta alkaen. Akrapovic ja HRC kehittävät yhdessä Hondan pakojärjestelmää, ja tavoitteena on tietysti taistella MotoGP-luokan osakilpailuvoitoista ja tärkeimpänä maailmanmestaruudesta. Talven aikana Akrapovic ja HRC ovat jo kehittäneet uuden titaanipakojärjestelmän Hondalle, jota on testattu dynossa, ja helmikuussa Sepangin testeissä nähdään miten se toimii käytännössä.
Slovenialainen Akrapovic on menestynyt kilpailupuolella mm. MotoGP-, WorldSBK-, EWC- ja MXGP-sarjoissa. Yhteistyöllä Hondan kanssa on sikäli hieno historia, että Akrapovic oli voittamassa ensimmäistä maailmanmestaruuttaan yhdessä Hondan kanssa, kun WorldSBK:n mestariksi ajoi Colin Edwards Honda RC51:llä vuonna 2000.
MotoGP-luokan tämän kauden pyöriä ei ole vielä Yamahaa lukuunottamatta esitelty. Uudessa Yamahassa pakoputkitoimittajana on kuvien perusteella Akrapovic. Viime vuonna slovenialaisfirman tuotteisiin luottivat MotoGP-luokassa myös Ducati, KTM ja viime kauteen kilpailutoimintansa luokassa päättänyt Suzuki. Ainoa ei-akrapovicilainen tiimi on siis Aprilia. Se luottaa SC Projectiin, jonka tarrat näkyivät Hondassakin vielä viime vuonna.