Kaksi vuotta sitten Honda julkisti konseptimallin mahdollisesti tulevasta uudesta Bol d’Orista. Nyt suunnitelmat ovat muuttuneet.
Hondan alkuperäiset, 750-1100 -kuutioiset Bol d’Or -mallit olivat aikanaan todellisia bestsellereitä ja sittemmin niistä on kehittynyt kysyttyjä klassikoita. Nakumallien lisäksi Bol d’Oria tehtiin myös katettuina F2-versioina.
Vuoden 2020 konseptimalli CB-F sai runsaasti visuaalisia vaikutteita Bol d’Or -malleista, ja tekniikka perustui CB1000R -malliin. Muotoilu oli yksinkertainen mutta tyylikäs. Takasvingi oli yksipuoleinen, etujarrusatulat radiaalikiinnitteiset ja runko valmistettu teräsputkesta. Tyylikkään 4-1 -pakoputkiston jatkeena oli kromattu vaimennin pyörän oikealla puolella. Modernia ilmettä konseptimalliin toivat led-valot ja TFT-mittaristo.
Japanin markkinoille Honda valmistaa edelleen CB 1300 -mallia, ja siitä julkaistun CB Big One 30-vuotisjuhlamallin esittelyn yhteydessä mallin suunnittelija Tesuo Ban ilmoitti samalla, että konseptimalli CB-F ei ole menossa tuotantoon. Näin haaveet Bol d’Orin uudesta tulemisesta voidaan valitettavasti tällä kertaa haudata siitä huolimatta, että konseptimallin positiivinen vastaanotto ei varmasti ole Hondallakaan jäänyt huomiotta.