Honda on julkaissut tietoja tulevan Hornetin moottorista. Esitettyihin lisäkysymyksiin Hondalta saatiin kimiräikkösmäisen lyhyitä vastauksia.
Honda julkaisi kaksi tiedotetta, toisen jossa kerrotaan moottorista ja toisen, jossa on valmiina alla olevat kolme kysymystä ja vastaukset niihin:
Kysymys: Pressitiedotteessa mainitaan Hornet-konseptimoottorin teholukema. Onko se myös tuotantoon tulevan moottorin lukema?
Vastaus: Se on tarkoitus.
Kysymys: Jos niin on, niin miksi sitä kutsutaan konseptiksi?
Vastaus: Tuotanto ei ole vielä alkanut.
Kysymys: Milloin uusi Hornet esitellään yleisölle?
Vastaus: Emme vahvista sitä tällä hetkellä.
Itse tiedotteessa sentään oli enemmän asiaa.
Tulevassa Honda Hornetissa käytetään täysin uutta, 755-kuutioista ja kahdeksanventtiilistä parallel twin Unicam -moottoria. Maksimiteho on 67,5 kW (92 hv) / 9 500 rpm ja vääntölukema 75 Nm / 7 250 rpm.
Hornetin testiprojektin johtaja Fuyuki Hosokawa kommentoi uutta Hornet-moottoria seuraavasti:
– Hornet on aina ollut hyvin erityinen moottoripyörä Hondalle. Jännittävä, mukaansatempaava suorituskyky on siinä aina sovitettu ketterään käsittelyyn. Ennen kuin aloitimme tämän projektin, mietimme pitkään millaisen suorituskyvyn haluamme kuljettajalle tarjota. Tiesimme, että siinä pitää säilyttää korkea huipputeho mutta samalla halusimme sen tarjoavan vahvaa vääntöä matalammilla kierroksilla. Näiden kahden ominaisuuden yhdistämiseksi meidän oli kehitettävä täysin uusi, lyhytiskuinen rivikakkosmoottori, jossa käytetään 270 asteen kammentappijakoa.