BMW:n kuusisylinterinen matkamallisto saa Euro5-päivitetyt moottorit. Suorituskyky kasvaa, ja varustetaso on korkea jo vakiona.
K1600-mallisto pitää sisällään neljä versiota: GT, GTL, B (Bagger) ja Grand America. Vuonna 2010 esiteltiin ja seuraavana keväänä myyntiin tulivat GT ja GTL, myöhemmin mallisto kasvoi Baggerilla ja Grand Americalla. Perustekniikka pysyi käytännössä koko ajan samana, kun 1649-kuutioisen kuusisylinterisen rivimoottorin teho oli 160 hv / 7750 rpm ja vääntöä se tarjosi 175 Nm / 5250 rpm. Euro5-päivityksen jälkeen teholukema pysyy samana, mutta maksimiteho saadaan 1000 kierrosta alhaisemmalla kierrosluvulla. Vääntö kasvaa 180 newtonmetriin maksimiväännön kierrosluvun pysyessä ennallaan. Uutta on myös MSR-järjestelmä, joka vähentää takarenkaan luistotaipumusta pienemmälle vaihteelle vaihtaessa.
Sähkösäätöinen Dynamic ESA -jousitus on semiaktiivista mallia, eli vaimennukset mukautuvat ajo-olosuhteisiin ja ajotapaan automaattisesti, ja samoin jousen esijännitys säätyy automattisesti kuorman mukaan. Led-ajovaloissa on DRL-päiväajovalotoiminto ja se pitää sisällään myös kaarreajovalon. Lisäksi valokuvio säätyy automaattisesti kiihdytys- ja jarrutustilanteissa näyttämään oikealle korkeudelle.
Mittaristo on peräti 10,25-tuumainen väri-TFT-näyttö pitäen sisällään navigoinnin ja älypuhelinliitettävyyden. Uusi Audio 2.0 -järjestelmä on GTL:ssä ja Grand Americassa vakiona, muihin malleihin saatavana lisävarusteena. Jo mainittujen lisäksi kaikkien neljän mallin vakiovarustukseen kuuluu mm. vakionopeussäädin, kahvan- ja istuimenlämmittimet, hätäpuhelujärjestelmä, rengaspainevalvonta, sekä DTC-luistonesto.
Hinnat:
K1600 GT: 35 600 €
K1600 GTL: 37 500 €
K1600 B: 35 900 €
K1600 Grand America: 42 590 €