Ducatin Hypermotardissa on mallimerkinnän ja ulkonäön lisäksi päivitetty moottoria ja elektroniikkaa.
Vanha mallimerkintä Hypermotard 939 on muuttunut muotoon Hypermotard 950, vaikka Testastretta 11 -moottorin iskutilavuus on edelleen tuttu 937 kuutiosenttimetriä. Puristussuhdetta on nostettu, pakonokan profiili uusittu ja pakoputkistoa on muokattu niin että tuplavaimentimet ovat nyt satulan alla.
Ajomoodeja on kolme: Sport, Touring ja Urban. Varustukseen kuuluvat EVO-versiot luistonestosta (DTC) ja keulimisenestosta (DWC). Kaarre-ABS-jarrut on vakiona ja kuljettaja voi halutessaan käyttää Supermoto-asetusta, jolloin ABS-järjestelmä toimii vain etupäässä. Väri-TFT-mittaristo on uutta. Ergonomiaa on parannettu leveämmällä ohjaustangolla ja uudella satulan muotoilulla.
Perusmallin rinnalle tulee SP-versio, jonka suurin ero on Marzocchi-Sachs -jousituksen vaihtuminen Öhlinsiin. Samalla joustomatkat kasvavat perusmallin 170/150 millistä 185/175 milliin ja maksimi kallistuskulma 44 asteesta 47 asteeseen. Perusmallin Pirelli Diablo Rosso III -renkaiden sijaan SP:ssä on alla Marchesinin takoaluvanteet Diablo Supercorsa SP-renkailla.
Moottori: Testastretta 11, 937cc V2, nestejäähdytys, desmodrominen venttiiliohjaus
Teho: 114 hv / 9000 r/min
Vääntö: 96 Nm / 7250 r/min
Voimansiirto: 6 vaihdetta, ketjuveto
Istuinkorkeus: 870 mm (SP 890 mm)
Paino tankattuna: 200 kg
Tankin tilavuus: 14,5 litraa
Öljynvaihtoväli: 15 000 km / 12 kk