Japanin suunnalta kantautuu vahvoja huhuja Kawasakin uudesta sporttipyörästä, jossa pienestä iskutilavuudesta huolimatta olisi nelisylinterinen rivimoottori, ainoana luokassaan.
Kawasaki esitteli viime vuonna mielenkiintoisen uutuuden, ZX-25R:n, jossa 250 kuutiosenttimetrin iskutilavuudesta huolimatta on nelisylinterinen rivimoottori. Vielä hauskemmaksi asian tekee se, että tehoa pienestä kikkareesta on kaivettu A2-luokan rajan ylittävä määrä, tasan 50 hevosvoimaa. Ja sen moottori luovuttaa 15 500 kierroksella. Maksimiväännön kierroslukukaan ei ole kovin alhainen, sillä 22,9 newtonmetrin vääntö irtoaa 13 000 kierroksella. Ulkonäön läheinen suhde isompiin Ninjoihin ja vain 180 kilon paino tankattuna täydentävät kokonaisuuden.
Mallissa on oikeastaan vain yksi ainoa vika; se ei ole Euro 5 -hyväksytty, joten sitä ei nähdä Euroopan markkinoilla. Nyt japanilaisissa moottoripyörämedioissa on kiihtyvällä tahdilla spekuloitu Kawasakin suunnittelevan mallista Euroopan versiota, jossa moottorin kokoa olisi kasvatettu. Kun 250-kuutioisen mallin sylinterin poraus on tasan 50 milliä ja iskunpituus 31,8 milliä, niin luontevinta olisi kasvattaa iskutilavuutta uudella kampiakselilla eli iskua pidentämällä. Uuden iskutilavuuden on arvailtu olevan 400cc, jolloin pyörän mallimerkinnäksi tulisi Ninja ZX-4R. Viirupöllöjen prätkämediat ovat ennustaneet nelisatasen Ninjan tehoksi jopa 70-80 hevosvoimaa, joskin pidempi-iskuisen moottorin maksimikierrosluku olisi varmasti pikkuveljeään pienempi, joten tehoennusteen alaraja voisi olla lähempänä totuutta.
Uusi Ninja ZX-4R kilpailisi siten suorituskyvyssä melko tasaväkisesti tulevan Yamaha R7:n kanssa. Toinen kilpailija tulisi vieläkin lähempää, sillä speksit olisivat melko yhtenevät Kawasaki Ninja 650:n kanssa, mutta nelisatasen moottori tarjoilisi lukemat selvästi urheilullisemmalla tavalla.