Husqvarnan Svartpilen 701 ja Vitpilen 701 ovat poistumassa mallistosta, mutta samalla Husqvarna laajentaa mallistoaan 125-kuutioisiin uudella Svartpilen 125 -mallilla.
Tai uusi ja uusi, Husqvarna noudattaa satapiikki-Svartpilenin kohdalla samaa politiikkaa kuin muidenkin malliensa kohdalla: tekniikka lainataan konsernin sisältä KTM:ltä ja ulkonäkö on Husqvarnan omaa suunnittelua. Tällä kertaa lähtökohtana on ollut KTM 125 Duke, josta peräisin ovat runko, moottori ja muukin tekniikka lukuunottamatta pientä eroa jarruissa ja karkeamman rengaskuvion tehostamaa uutta ulkonäköä. Svartpilen on saanut ByBre-jarrusatuloiden pariksi 320-millisen jarrulevyn, kun Kotarissa käytetään 300-millistä. Myös takajousituksen joustomatkoissa on merkkien välillä muutaman millin erot. Jousituksena on WP APEX edessä ja takana ja jarrujen ABS-järjestelmä on Boschin käsialaa.
Husqvarna Svartpilen 125 pysyy uskollisena merkin katupyörien persoonalliselle muotoilulle, joka on tuttua 701- ja 401-malleista. Husqvarna sanookin hyödyntäneensä isompien Svartpilen-mallien korkealaatuisia komponentteja satapiikin suunnittelussaan. Sisarmerkistä poikkeava ulkomuoto on vaikuttanut myös siihen, että polttoainetankki on Kotarin 13,4-litraisen sijaan 9,5 litran vetoinen. Silläkin pötkii riittävän pitkälle, sillä kulutus on vain noin 2,4 litran luokkaa sadalla kilometrillä. Husqvarna sopii hieman korkeamman istuinkorkeutensa ansiosta paremmin isokokoisille kuljettajille.
Moottori on Dukessa pitkään koeponnistettu 125-kuutioinen ja yksisylinterinen voimanlähde. Sylinterin halkaisija on 58 milliä ja iskunpituus 47,2 milliä. Tehoa se tuottaa täydet A1-luokan sallimat 11 kilowattia eli 15 hevosvoimaa ja vääntöä on tarjolla 12 newtonmetriä. Painoksi ilman polttoainetta kerrotaan 146 kiloa.
Husqvarna Svartpilen 125 on saatavilla Husqvarna-jälleenmyyjiltä alkaen helmikuussa 2021.