Kawasaki on esitellyt kompressoriahdetun Z H2:n perusmallin rinnalle SE-version, johon on vaihdettu perusmallia monipuolisemmat jousitusratkaisut ja tehokkaammat jarrut.
Viime keväänä esiteltyä Z H2 Kawasakia koeajaessamme kiinnitimme huomiota, että muuten viimeistellyn oloiseen pyörään oli valittu etujarruiksi ”vain” Brembon keskihyllyltä M4.32 -satulat ja toiseksi sitä, että takajousen esijännityksen säätöön vaadittiin perinteisen haka-avaimen käyttöä. Jarrut olivat riittävän tehokkaat katuajoon, mutta se aivan viimeinen ja huikean suorituskyvyn huomioiva terävyys niistä puuttui. Jousituskin hoiti tehtävänsä riittävällä tasolla, mutta jo ajaessa mietitytti että moniko alkaa haka-avaimen avulla hakea sopivampaa esijännitystä takajousesta. Vastaukseksi saimme, että nakupyörän tyyliin sopii tietty yksinkertaisuus ja askeettisuus. Maahantuoja on tietysti hankalassa välikädessä vaikka se tietäisikin lisää herkkuja olevan tulossa seuraavalle kaudelle, niistä kun ei saa etukäteen hiiskua kenellekään, ja kaikkein viimeiseksi lehdistön edustajille.
Kaudeksi 2021 Kawasaki esittelee Z H2:n rinnalle SE-version, jossa jousituksena on semiaktiivinen ja reaaliaikaisesti vaimennuksia säätävä Skyhook. Aikaisempien Showa Skyhook-ajokokemusten perusteella ”taivaskoukku”-nimitys on osuva, sillä ajaessa tuntuu kuin joku kannattelisi pyörää yli epätasaisuuksien niin ettei kuljettaja niitä juuri edes huomaa. Magneettiventtiilien avulla säätyvien vaimennusten reagointiaika on vain yksi millisekunti, eli selvästi lyhyempi kuin niissä järjestelmissä jotka käyttävät askelmoottorisäätöä.
Etujarruiksi on vaihdettu Brembon Stylema Monoblocit, jotka ovat sekä kevyemmät, ulkomitoiltaan pienemmät mutta samalla selvästi tehokkaammat kuin perusmallin Brembot. Jos joku nyt miettii mitä merkitystä pienellä painonsäästöllä tässä yhteydessä on, niin kannattaa muistaa että jarrusatulat ovat osa jousittamatonta massaa, ja sen vähentyminen parantaa pääsääntöisesti aina jousituksen toimintaa. Stylema-satuloissa myös jäähdytys toimii selvästi perusmallia paremmin. Jarrumuutosta ei ole jätetty pelkästään satulamuutokseen, vaan pääsylinteri on samalla vaihdettu Brembon valmistamaan.
Perustekniikka SE-mallissa on muuten sama kuin Z H2:ssa.
Moottori: nelisylinterinen kompressoriahdettu rivimoottori, 998 cc
Teho: 200 hv (147 kW) / 11000 r/min
Vääntö: 137 Nm / 8500 r/min
Voimansiirto: märkä monilevykytkin,6-vaihteinen dog ring -vaihteisto, ketjuveto
Akseliväli: 1455 mm
Istuinkorkeus: 830 mm
Tankin tilavuus: 19 litraa
Paino tankattuna: 240 kg