Triumph on esitellyt uuden Tiger 850 Sportin, jonka mallinimi korostaa eroa paremmin varusteltuihin Tiger 900 -versioihin.
Ehkä hieman yllättäen Triumph Tiger 900 korvataan uudella Tiger 850 Sport -mallilla kaudelle 2021. Malli on periaatteessa hyvin samanlainen kuin väistyvä Tiger 900, ja sen varustuksessa säilyvät 45-millinen Marzocchin USD-keula ilman säätöjä, esijännityksen säädöllä varustettu Marzocchi-takaiskunvaimennin, Brembon Stylema-jarrusatulat, yhdistelmäluistokytkin, 5-tuumainen TFT-näyttö, kaksi ajoasetusta ja kahteen asentoon säädettävä istuin. Uutta ovat muun muassa täysi LED-valaistus ja Tiger 850 Sportin kaksi omaa värivaihtoehtoa.
Tärkeimpänä erona väistyvään malliin 888-kuutioinen kolmisylinterinen moottori on säädetty tuottamaan suuremman osan voimasta alakierroksilla, samalla huipputeho on pudonnut noin 10 hevosvoimalla ja vääntö 5 newtonmetrillä. 85 hevosvoiman maksimiteho saavutetaan nyt 8500 kierroksella ja 82 Nm huippuväännön kierrosluku on 6500. Malli tarjoaa hyvän lähtökohdan A2-korttiluokkaan rajoitettavaksi, ja huomionarvoisesti tehorajoitettuna huippuvääntö on 78 Nm, joka saavutetaan jo 3750 kierroksen käyntinopeudella. Rajoitus suoritetaan vaihtamalla kaasukahva ja moottorinohjauksen kartta.
Tiger 850 Sport on selkeästi tarkoitettu sekä kuljettajille, jotka eivät koe tarvitsevansa monipuolisempia jousituskomponentteja tai kattavampaa elektroniikkaa että erityisesti tarjoamaan uusille Tiger-asiakkaille helpomman pääsyn Triumphin adventure-pyörien maailmaan. Tiger 850 Sportin hinta Suomessa on 15 200 €.