Ducatin uusi Multistrada V4 tulee tarjolle kolmena eri versiona: perusmalli Multistrada V4, V4 S sekä V4 S Sport.
Ducati jatkaa uudella Multistrada V4 -mallilla vuonna 2010 esitellyn 1200-kuutioisen Multistradan viitoittamaa ”neljä pyörää yksissä kuorissa” -linjaa. Valmistajan mukaan uusi alumiinimonokokkirunkoinen Multistrada V4 on yhtaikaa sekä urheilullinen, mukava matkapyörä, soveltuu arkiajoon sekä selviää haasteista myös asfaltin ulkopuolella.
Uusi Multistradaan suunniteltu 1158-kuutioinen V4 Granturismo -moottori esiteltiin jo aikaisemmin:
Ducati V4 Granturismo -moottorin tekniset tiedot julkistettu
Samoin adaptiivinen vakionopeussäädin ja kuolleenkulman sekä takaa lähestyvän ajoneuvon varoitin:
Ducati Multistrada V4 markkinoiden ensimmäinen pyörä jossa adaptiivinen vakionopeussäädin
Moottorin jatkeena olevan kuusivaihteisen vaihteiston ykkösvaihde on välitetty lyhyeksi soveltumaan maasto- ja kaupunkiajoon. Kuutosvaihde puolestaan on pitkä, jotta se palvelisi pitkillä moottoritietaipaleilla sekä kulutusta että melua vähentäen. Tankin tilavuus on 22 litraa, joten tankkausvälin pitäisi helposti nousta yli 400 kilometriin. Moottorin yhtenä erikoisuutena on takasylinterien lepuutustoiminto tyhjäkäynnillä. Järjestelmällä pyritään minimoimaan hukkalämmön määrä erityisesti ruuhkaliikenteessä. Ajomoodeja on neljä: Sport, Touring, Urban ja Enduro. Kahdessa ensimmäisessä huipputehoa on tarjolla täydet 170 hevosvoimaa, kahdessa viimeisessä 115 hevosvoimaa.
Öljynvaihtoväliksi ilmoitetaan 15 000 kilometriä ja ventiilivälykset tarkastetaan 60 000 kilometrin välein. Ducati antaa uudelle Multistrada V4:lle neljän vuoden takuun ilman kilometrirajoitusta.
Multistrada V4 -perusmalli on varustettu Marzocchin säädettävällä 50-millisellä keulalla ja saman valmistajan takapään monojousituksella. Pirelli Scorpion Trail -ensiasennusrenkaat pyörivät edessä 19-tuumaisella ja takana 17-tuumaisella vanteella. Jarrulevyt on edessä 320-milliset ja satuloina on Brembon keskihyllyltä löytyvät M4.32 nelimäntäiset radiaalit. Led-ajovalot sisältävät drl-päiväajovalot. Viiden tuuman korkearesoluutioinen väri-TFT-mittaristo pitää sisällään myös Ducati Multimedia -järjestelmän. Kuusiakselinen liiketunnistin mahdollistaa perusmalliin teho- ja ajomoodit sekä keulimisen- ja luistonestot.
Multistrada V4 S sisältää perusmallin lisäksi Marzocchin Skyhook iskunvaimennuksen, joka nyt pitää sisällään myös automaattisen tasonsäädön kuormavaihteluita varten. Jarrulevyt ovat perusmallia suuremmat, edessä 330-milliset. Jarrusatulatkin on vaihdettu pari pykälää järeämpiin, nelimäntäiset Brembo Stylema -radiaalit. Led- ja drl-valojen lisäksi S-varustetaso kattaa kaarreajovalot. Mittaristo on kasvatettu 6,5-tuumaiseksi, ja siinä on Ducati Connect -järjestelmä älypuhelimelle, musiikille ja navigaatioapplikaatiolle, jolloin navinäyttö tulee täydellisenä mittaristoon. Järjestelmien hallinnan helpottamiseksi vasemmassa kahvassa on joystick. Vaihteiden vaihtamista helpottaa kahteen suuntaan toimiva quickshifter-vaihdeavustin. Vakionopeussäädin ja mäkilähtöavustin kuuluvat nekin vakiovarusteisiin.
Multistrada V4 S Sportin tunnistaa edellisten varusteiden lisäksi Akrapovicin titaani-/hiilikuituvaimentimesta ja hiilikuituisesta etulokarista.
Jos em. varustetasot eivät täytä omia vaatimuksia, niin tarjolla on enduro-, touring- ja urban-varustepaketit.
Rengaspainevalvontajärjestelmä sekä lämpökahvat ja -istuimet ovat lisävarusteita.
Tärkeimmät mittalukemat: akseliväli 1567 mm, istuinkorkeus säädettävissä 840/860 mm (lisävarusteena matala 810 mm ja korkea 875mm satula), kuivapaino, 215 kg, maavara 220 mm, kantavuus yli 230 kg, joustomatkat edessä 170 ja takana 180 mm.