BMW uudistaa R nineT -mallistonsa Euro 5 -moottoreilla sekä parantamalla varustetasoa ja hiomalla viimeistelyä tyylikkäämmäksi.
Vuonna 2013 esitelty vahvasti retrohenkinen R nineT on ehtinyt siihen ikään, että on aika uudistaa malli sekä teknisesti että ulkonäöllisesti. Kun vuoden 2021 alusta lähtien valmistettavien ja Euroopassa myytävien moottoripyörien tulee täyttää uudet entistä tiukemmat Euro 5 -vaatimukset, merkitsee se BMW:lle samalla koko neljän mallin R nineT-perheen päivitystä.
1170-kuutioinen kaksisylinterinen boxermoottori säilyy edelleen ilmajäähdytteisenä. Teho- ja vääntölukematkin on pystytty pitämään kukakuinkin ennallaan päästötalkoiden yhteydessä. Tehoa ilmoitetaan olevan yksi hevosvoima vähemmän, mutta vastaavasti tehdas lupaa voimaa olevan enemmän 4000 ja 6000 kierroksen välillä, eli juuri siellä yleisimmin käytettävällä alueella. Huipputeho saadaan nyt 500 kierrosta alemmalla kierrosluvulla. Uudet lukemat ovat 109 hv / 7250 r/min ja 116 Nm / 6000 r/min.
Kuljettajan valittavana on nyt kaksi ajomoodia, Road ja Rain. ABS Pro -jarrut huomioivat sivuttaiskallistuksen ja DBC-järjestelmä (Dynamic Brake Control) parantaa jarrutusturvallisuutta erityisesti haastavissa olosuhteissa. Ajovaloina on ledit ja pakettiin kuuluu myös DRL-päiväajovalot. Takajousitusta on muokattu toimivammaksi ja esijännityksen säätö on nyt helppoa erillisen säätöpyörän avulla.
Lisävarusteena saa lisäajomoodin, joka perusmallissa ja Puressa tottelee nimeä Dyna. Scramblerissa ja Urban G/S:ssä kolmas ajomoodi on nimeltään Dirt, ja se sallii selvästi enemmän takarenkaan luistoa ja myös ABS-järjestelmä on sallivampi. DTC-luistonesto sekä MSR- eli moottorijarrun säätömahdollisuus kuuluvat nekin lisävarusteena hankittaviin varusteisiin..
Hinnat:
R nineT 21 900 €
R nineT Pure 18 000 €
R nineT Scrambler 18 800 €
R nineT Urban G/S 18 800 €