Ducatin pian esiteltävässä Multistrada V4 -mallissa on edessä ja takana tutkayksiköt, joiden avulla toimivat pyörän adaptiivinen vakionopeussäädin, kuolleen kulman varoitin ja takaa lähestyvän ajoneuvon varoitin.
Ducati Multistrada V4:n vakionopeussäätimessä on neljä kuljettajan valittavissa olevaa tasoa, minkälaisen etäisyyden järjestelmä pitää edellä ajavaan ajoneuvoon. Etäisyyden pitämiseksi järjestelmä kiihdyttää / jarruttaa automaattisesti. Järjestelmä toimii nopeusalueella 30-160 kilometriä tunnissa.
Taakse sijoitettu tutka puolestaan mahdollistaa varoituksen kuolleeseen kulmaan jäävistä ajoneuvoista sekä nopeasti takaa lähestyvästä ajoneuvosta. Järjestelmä on Boschin valmistama. Ducati käynnisti jo vuonna 2016 tutkimustyön tutkaan perustuvien järjestelmien käyttöönottamiseksi moottoripyörissä. Se hyödynsi omistajayhtiönsä kokemuksia vastaavista järjestelmistä VW/Audi -autoissa. Moottoripyörä asettaa järjestelmille omat erityisvaatimuksensa, joten autojen vastaavien järjestelmien muuttaminen moottoripyöriin sopivaksi on vienyt neljä vuotta.
Tutkayksikön koko on vain action-kameran kokoinen, mitoiltaan 70 x 60 x28 millimetriä ja painoa sillä on 190 grammaa. Ne on sekä edessä että takana integroitu pyörän rakenteisiin, joten ne eivät juurikaan erotu ulospäin.
Ducati Multistrada V4:n moottorin tarkemmat tiedot Ducati on luvannut julkistaa 15. lokakuuta ja pyörä kokonaisuudessaan julkistetaan 4. marraskuuta.