BMW julkisti lopultakin virallisesti R18-mallin, joka on iskutilavuudeltaan kaikkien aikojen suurin BMW-moottoripyörä.
-Uutta R18-mallia on ennakkotilattu Pohjoismaihin hyvin, vaikka ei ole muuta kuin konseptimalli vasta näytetty ja hintakin on ollut vielä auki, sanoo Biketeamin kauppias Tomi Kurkilahti.
Nyt saatiin lihaa luiden ympärille, kun BMW julkisti virallisesti uutuusmallinsa perjantaina 3. huhtikuuta klo 21 Suomen aikaa. Hinta Suomessa on 31 000 euroa ja siihen sisältyy viiden vuoden tehdastakuu. Vakiovarustukseen kuuluu mm. integral-ABS-jarrut, hätäjarrutusavustin, MSR-järjestelmä, takavaloihin integroidut vilkut, avaimeton käyttöjärjestelmä, kuljettajan valittavat ajomoodit ja lämpökahvat.
Lisävarusteena on saatavilla mm. peruutusvaihde (1460 €), mäkilähtöavustin (155 €) ja matkustajalle satula ja jalkatapit (377 €).
Moottorina on kaksisylinterinen boxer, jonka iskutilavuus on 1802 kuutiosenttimetriä. Työntötankomoottori on neliventtiilinen. Sylinterien halkaisija on 107,1 milliä ja iskunpituus tasan 100 milliä. Maksimikierrosluvuksi kerrotaan 5750 kierrosta minuutissa. Kuusivaihteisen vaihteiston jatkeena toisiovetona on avoin kardaaniveto.
Teho: 91 hv / 4750 r/min
Vääntö: 158 Nm / 3000 r/min
Lue myös: https://www.bike.fi/bmw-r18-kaikkien-aikojen-suurin-bmw-moottoripyora/
ja lue myös: https://www.bike.fi/bmw-julkisti-big-boxerin-tekniset-tiedot/