Ducati ei ole vielä julkistanut uutta Superleggera V4 -mallia, mutta moottoripyörälehdistössä kuiskitaan varmana tietona että mallille on jo haettu ja saatu tyyppihyväksyntä.
Tyyppihyväksyntä tietää vain yhtä asiaa, sitä että Superleggera V4 on tulossa tuotantoon. Huhujen mukaan tehdas saattaa julkistaa mallin jopa jo lähiviikkoina. Näin Panigale V4, V4S ja V4R saavat rinnalleen neljännen jäsenen, joka tulee olemaan mallisarjan tehokkain ja kevyin.
Superleggera V4:n tekniikka perustunee läheisesti Superbike-luokittelumalli V4R:ssä käytettyyn tekniikkaan. Moottorina siis on 998-kuutioinen V4-moottori, joka on läheistä sukua Ducatin MotoGP-luokassa käyttämälle moottorille.
V4R:n tehoksi ilmoitetaan 221 hevosvoimaa ja kuivapainoksi 172 kiloa. Tyyppihyväksyntäpapereiden mukaan Superleggeran teho olisi 224 hevosvoimaa ja painolukema 173 kiloa. Painoa ei kuitenkaan voi suoraan verrata V4R:n kuivapainoon, sillä tyyppihyväksyntäpaino on ”alhaisin paino ajokunnossa”, eli se sisältää öljyt, nesteet ja pienen määrän polttoainetta. V4R:n vastaava paino on 184 kiloa, joten Superleggera V4 tulee olemaan 11 kiloa V4R Superbike-luokittelumallia kevyempi. Sen kuivapainoksi voidaan siis laskea noin 161 kiloa.
Eikä teholukema välttämättä jää 224 hevosvoimaan, vaan Akrapovicin kokoputkistolla lukema noussee noin 237 hevosvoimaan. Samalla painokin tipahtaa vielä edellä kerrottua lukemaa alhaisemmaksi.
Dieetti on tehty käyttämällä hiilikuitua mm. katteissa ja samasta materiaalista ovat myös BST:n valmistamat vanteet. Runko ei 1299 Superleggeran tavoin ole hiilikuitua, vaan se on alumiinirakenteinen kuten V4R:ssä. Takarunko on uusi ja se on suunniteltu suoraan yksipaikkaiseksi, millä säästetään painoa.
Edellisen sukupolven 1299 Superleggera maksoi Suomessa melko tarkalleen 100 000 euroa (sis. verot), joten siitä voi arvioida Superleggera V4:n hintaa. Saattaa vaikuttaa kalliilta, mutta ainakin 1299:n kohdalla kauppa kävi ja rajoitettuna valmistettava erä myytiin loppuun hetkessä.