BMW on esitellyt Vision DC Roadster -konseptimallin, joka yhdistää boxermoottorisen pyörän ulkonäön ja sähkömoottoripyörän tekniikan.
BMW-moottoripyörien tunnistettavin piirre yli 90 vuoden ajan on ollut kaksisylinterinen boxermoottori. Näin siitä huolimatta, että saksalaismerkiltä on nähty monia muitakin moottorikonstruktioita aina yksisylinterisestä kuusisylinteriseen. BMW:n suunnittelijat ovat ottaneet perinteet huomioon suunnitellessaan roadster-tyyppistä sähköpyörää.
Perinteisessä moottoripyörässä moottori on suunnnittelun lähtökohta ja kaiken keskipiste. Sähköpyörässä itse moottori on suhteellisen pieni, mutta akusto vie tilaa ja tuo painoa selvästi enemmän. Bemarissa akusto on pitkittäin rungon keskilinjan kohdalla, mutta jäähdytyksen vaatimat elementit on tuotu sivuille ”boxermoottorin sylinterien” paikalle. Näin on saatu säilytettyä perinteinen BMW-tunnusmerkki ulkonäössä.
Kyseessä on vasta konseptimalli, mutta BMW nimittää sitä jo nyt uuden sukupolven symboliksi. Etuhaarukka on duolever-tyyppinen ja perän muotoilu sporttipyörämäisen kevyt. Sekä ajo- että takavalojen muotoilu on minimalistinen. Jotain BMW:n vakavasta suhtautumisesta aiheeseen kertoo sekin, että Metzeler on suunnitellut uuden rengasmallin Vision DC Roadsteria varten ja BMW itse oman ajovarustemallin nimenomaan Vision DC Roadsterille. Perästä kuuluu?