Kun Honda toi markkinoille seikkailullisen Afrikan Twinin, se erottui edukseen luokassaan ja korosti enemmän aktiivista offroad-ajamista. Tämä teki siitä mielenkiintoisen vaihtoehdon suuremmille kilpailijoilleen, kuten BMW R1200GS. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että vuoteen 2020 mennessä Honda haluaa mennä enemmän tähän samaiseen suuntaan.
Huhutaan, että kyse olisi enemmän teknologiasta ja suuremmasta moottorista, joka läpäisee Euro5:n. Tiukemmat päästövaatimukset merkitsevät sitä, että Honda voi suuremmasta moottorista huolimatta tuottaa paljon enemmän tehoa. DCT-laatikon päivitys on myös ollut puheissa. Silloin olisi kyse parannuksesta aktiivisiin ajo-ominaisuuksiin.
Tarkasteltaessa uutta tekniikkaa kyseessä olisi avaimeton käynnistys, TFT-instrumentointi, LCD-näytön ja joidenkin multimedia ominaisuuksien päivittäminen. Onko tämä kaikki on totta, se jää nähtäväksi. Mikäli huhut pitävät paikkaansa ne olisi vahvistettava EICMA-messuilla marraskuussa.