KTM:n oman ilmoituksen mukaan he ovat vastanneet asiakkaiden huutoon uusien malliensa myötä.
790 Adventure on suunnattu matkaendurokuljettajille. R-versio on puolestaan kohdennettu vielä enemmän seikkailijoille, jotka haluavat suunnatta astetta vaativammille ajoreiteille.
Kummassakin pyörässä on 799-kuutioinen LC8-moottori (2-sylinterinen rivimoottori), joka nähtiin ensimmäisen kerran 790 Dukessa.
Kaksisylinterin kone on nyt muokattu vääntävämmäksi alakierrosalueelta, jolloin se kohtaa adventure-ajon vaatimuksia. Tärkeää on ollut jouhea kiihtyvyys ja vahva suorituskyky.
20-litrainen polttoainesäiliö tuo 450 kilometrin toimintasäteen.
Pyörien painopiste on pyritty viemään alas, ja pyörät suunniteltu sopimaan kaikenkokoisille ajajille.
TFT-näytön kautta on hallittavissa monenlaiset kuljettajaa avustavat järjestelmät.
Kehitystyössä on hyödynnetty tehtaan Red Bull KTM Rally Factory Racing -kilpatiimiä.
Adventure-mallistossa 1090 Adventure R, 1290 Super Adventure S ja 1290 Super Adventure R ovat saaneet uuden värityksen ja grafiikat.
KTM 790 Adventure
KTM 790 Adventure R