Se tarkoittaa parhaille tiimeille vain seitsemää yksityistestiä yhdeksän sijaan kuljettajaa kohden, ei vapaata moottorinkehitystyötä sekä villin kortin kisojen määrän putoamista kuudesta kolmeen.
Kun Suzukille kävi näin 2017, tulos oli surkea. Silti tiimi haluaa nyt eroon ”eduistaan”.
”Päämäärämme on päästä eroon myönnytyksistä niin pian kuin mahdollista. Yksi podium enää ja se on siinä. Ja se tarkoittaa, että olemme jatkaneet oikeiden asioiden tekemistä ja olleet podiumilla tasaisesti. Se on Suzukille erittäin hyvä uutinen”, sanoo tiimimanageri Davide Brivio.
”Samaan aikaan Japanissa Suzukilla tehdään rajusti töitä GSX-RR-pyörän kanssa. Assenissa esittelimme uuden moottorimme, joka toimii todella hyvin. Mugellossa taas kokeilimme hiilikuituista katetta. Katsotaan, josko Brnon testeissä saisimme taas jotakin uusia osia, mikä tekisi meistä vieläkin vahvempia.”
Kahdeksasta kilpailusta Suzukilla on neljä palkintopallipaikkaa, kaksi Alex Rinsillä ja kaksi Andrea Iannonella.
”Neljä palkintopaikkaa meiltä on erinomainen suoritus. Se on vahva merkki siitä, että tämä kausi on totaalisen erilainen kuin viime kausi. Olemme saaneet kokonaispaketin toimimaan todella hyvin ja kuljettajamme ovat ajaneet hienosti. Tämän työn me aloitimme jo viime kauden viimeisissä kilpailuissa. Teimme koko talven hienoa työtä. Alex on kasvanut todella paljon kuljettajana ja Andrea on päässyt koko ajan paremmin sinuiksi pyörän kanssa. Ja tässä on tulos kaikesta siitä’”, Brivio sanoo.
”Silti on tehtävä loppukausi vielä enemmän töitä, että pystymme päättämään kauden niin hyvin kuin mahdollista.”