Osaamisen voimannäyte: Pauli Pekkasen voittopyörä koottiin yötyönä monen pyörän osista

Kisaan jämsänkoskelainen Pekkanen ilmoittautui MV Agusta F3 -pyörällään, mutta viikko sitten sunnuntaina 1. heinäkuuta tuli ongelmia.

”Testissä MV Agusta hajosi ja emme pystyneet sitä nopeasti korjaamaan. Minulla oli paha pulma. Uusi pyörä oli jostain saatava. Kun sopivaa vuokrapyörää ei löytynyt, jouduimme etsimään myytäviä pyörien osia eri paikoista. Triumph oli ratkaisu ja rakensimme nyt ajamani Triumphin usean pyörän osista.

”Itse ajoin ensin Jämsästä Turkuun ostamaan moottorin ja mekaanikkoni Markku Saarinen haki Tuusulasta Lappeenrannan autotalliinsa rungon. Tulin Lappeenrantaan keskiviikko-illalla ja aloitimme yötyöt. Pyörän saimme valmiiksi perjantaina aamuyöllä kello kolmen aikaan. Imatralle tullessamme meillä oli paljon univelkaa. Olemme tyytyväisiä lopputulokseen”, Pauli Pekkanen kiitteli.

IRRC Supersportin luokan aika-ajossa Pekkanen oli nopein ja eroa toiseen oli lähes 1,2 sekuntia. Lauantain IRRC Supersport –kisassa Pekkanen voitti ylivoimaisesti.

Sama jatkui sunnuntaina ajetussa SSP/STK Open –tukiluokassa.
Sunnuntain pääkilpailussa Pekkanen oli vetänyt jo reilun johdon kun kilpailu keskeytettiin ranskalaisen kilpakumppanin kaatumisen takia.

Uusintalähtöön Pekkanen lähti sadesään renkailla ja ruutulipulla hän oli neljäs. Imatralla ei lähtöjen tuloksia yhdistetty, ja lopputuloksiin otettiin uusintalähtö.
 

Uusin numero