Toinen pyörä on käytännössä varattu Franco Morbidellille, mutta se toinen…
GP Onen mukaan Hondalta lähtevä Dani Pedrosa olisi vahvin ehdokas toiseksi, mutta sivusto odottaa hänen ilmoittavan lopettamisestaan Saksan GP:ssä.
Kovin paljon vapaita kuljettajia ei enää ole markkinoilla, tiimin on ensimmäisenä päätettävä, haluaako se kokeneen kuljettajan vai rookien.
Jos kokeneen, nousee Alvaro Bautista vahvaksi ehdokkaaksi. 33-vuotias espanjalainen on ainoa tämän hetken kuljettajista, joka on ajanut neljän eri valmistajan riveissä, Suzukilla, Hondalla, Aprilialla ja Ducatilla.
Jos tiimi valitsee nuoren kuljettajan, vahvoilla ovat Lorenzo Baldassarri ja Fabio Quartararo. Baldassarii on Valentino Rossin VR46-tiimin Moto2-kuljettaja, mikä ei varmasti vähennä hänen mahdollisuuksiaan. Hän on ajanut viisi kautta Moto2:ssa, tämän kauden kahdeksassa kilpailussa on tullut yksi voitto ja kolme palkintopallipaikkaa.
Miehen ainoa ongelma on kansalaisuus, SIC Racingilla olisi silloin kaksi italialaiskuljettajaa, mikä ei ole välttämättä paras ratkaisu. 19-vuotias ranskalainen Quartararo olisi ehkä luonnollisempi valinta. Ranskalaisella on ollut 1,5 Moto2-kauden aikana hankaluuksia, mutta Barcelonassa hän voitti ja Assenissa mies oli toinen. Hän on alkanut herättää isojen tiimienkin kiinnostusta.
Vapaana ovat myös Tom Lüthi ja Karel Abraham, joilla on jo MotoGP-kokemusta sekä sponsoreita takanaan.
On siellä toki myös SIC Racingin Moto2:ta ajava suomalainen Niki Tuuli, mutta häntä ei ole kansainvälisen median spekulaatioissa mainittu. Ja ehkä onkin niin, että Tuuli taritsee vielä Moto2-kokemusta lisää ollakseen joskus valmis kuninkuusluokkaan.