Kaikkien tehdaskuljettajien sopimukset loppuvat tämän kauden jälkeen, joten sopimusruletista voi tulla melkoinen. Yamaha oli ensimmäinen tiimi, joka julkisti uuden sopimuksen, kun se kertoi Maverick Vinalesin jatkavan ainakin kaksi vuotta tiimissä.
Luonnollisesti jokainen tehdastiimi on kiinnostunut Marquezista, mutta hän on kertonut Hondan olevan ehdoton ykkösvaihtoehto sillä reunaehdolla, että RC213V on kilpailukykyinen pyörä.
”Tuntuu siltä, että joka vuosi sopimusneuvotteluja käydään yhä aikaisemmin. Olemme aloittaneet jo neuvottelut Hondan kanssa, vaikkei tässä mikään kiire olekaan”, Marquez kertoo.
”Sepangin testeissä prioriteettini oli aloittaa testikausi, päästä sinuiksi pyörän kanssa ja varmistua, onko Honda tehnyt pyörän kanssa sen, mitä olen toivonut.”
”En ole edes keskustellut kenenkään muun kuin Hondan kanssa. Honda on minulle aina ykkösvaihtoehto, kehoni ja sydämeni sanovat niin.”