Kaikkien 12 tehdaskuljettajan sopimukset päättyvät kauden 2018 jälkeen, joten luvassa on varsinaista sutinaa siirtomarkkinoilla. Uusia neuvotteluja käydään jo ja sopimusten julkistamisia odotellaan kauden 2018 alkupuolella.
Vielä vuonna 2014 mukana oli ainoastaan kolme tehdastiimiä, nyt nitä on jo kuusi: KTM, Suzuki, Aprilia, Yamaha, Honda ja Ducati.
Jarvis usko, että tehdastiimien lisääntyminen aiheuttaa kaikkien aikojen kuumimmat siirtomarkkinat. Hän haluaa kaikkien tiimien varmistavan, ettei tilanne karkaa käsistä.
”Sama huoli on jokaisella tehdastiimillä. On selvää, että kaikki haluavat mahdollisimman hyvät kuljettajat varmistaakseen menestymisensä. Se oli helpompaa, kun tehdastiimejä oli ainoastaan kolme. Nyt tilanne on täysin erilainen, kun tiimejä on kuusi ja paikkoja 12”, Jarvis sanoo Motorsport.comille.
”Mielestäni kakkien on oltava nyt samassa rintamassa. Se ei ole toki helppoa, koska kaikki tiimit ovat kilpailukykyisiä ja hauavat parhaat mahdolliset kuljettajat. Meidän on pidettävä järki päässä ja kuljettajamarkkinat kontrollissa. Toivon sitä todella, sillä tilanne on uusi ja varmasti hektinen meille kaikille.”