MotoGP:n tekninen johtaja Corrado Cecchinelli on väläyttänyt, että sarjaan saattaisi tulla mukaan sähköluokka vuonna 2019. Sähköpyörät eivät kuitenkaan ole tulossa MotoGP:n kolmeen pääluokkaan.
MotoGP:n tallipäälliköt epäilevät, että äänettömät sähköpyörät eivät sovi lajin metelintäyteiseen maailmaan.
”Jos sellainen luokka tulee, mikäs siinä, mutta ainakin minä kaipaan 53-vuotiaana tässä lajissa tehokkaan moottorin mylvintää”, sanoo Repsol Hondan tallipäällikkö Livio Suppo.
Ducatin Paolo Ciabatti menee vielä pidemmälle.
”Minä olen jo 60-vuotias, joten tilanne olisi minulle vielä pahempi. Minä tarvitsen meteliä!”, Ciabatti sanoo.
”Minä olen 45, mutta rakastan bensamoottoreita ihan yhtä paljon kuin Paolo ja Livio. Olen iloinen, että tulimme mukaan luokkaan nyt, kun äänimaailma on edelleen fantastinen”, sanoo KTM:n pomo Pit Beirer.
”En millään usko, että sähkömoottorit tulisivat MotoGP:hen ainakaan seuraavan 15 vuoden aikana.”
Beirer kuitenkin uskoo, että sähkömoottorit voivat vallata alaa muissa lajeissa kuten hänen omassa vanhassa lajissaan motocrossissa.
”Sähköpyörien kehitys etenee kovalla vauhdilla. Jo nyt on olemassa fantastisia projekteja ja hienoja sähköpyöriä. Sähköpyörillä kilpailuja voidaan tuoda lähemmäs kaupunkien keskustoja, esimerkiksi motocrossissa se voisi olla mahdollista. Katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.”
Suzukin tiimipäällikkö Davide Brivio on hiukan avomielisempimyös MotoGP:n suhteen.
”Moottoriteollisuus kulkee koko ajan sähköisempään suuntaan. Olemme jo nähneet autojen vahvan muutoksen ja muuttumisen, joka on ollut nopeaa etenkin kahden viime vuoden aikana. Mielestäni siksi on ihan normaalia, että Dorna pohtii sähköluokkaa myös ratamoottoripyöräilyyn. Uskon, että MotoGP ainakin pysyy juuri tällaisena vielä vuosia, mutta mielestäni on ihan hyvä, että kokeilisimme ja keräisimme kokemuksia myös sähköluokasta”, Brivio sanoo Crash.netin mukaan.