17 vuoden odotuksen jälkeen esitelty täysin uusi Honda Gold Wing on 40 kiloa edeltäjäänsä kevyempi.
Uudistettu 6-sylinterinen boxermoottori, DCT-kaksoiskytkinvaihteisto, sähkösäätöinen jousitus ja suuri määrä elektronisia avustimia. Entistä kapealinjaisemmalla muotoilulla on kaksikin tehtävää: pyörä tarjoaa edelleen luksusta mutta sen lisäksi se palvelee moottoripyöränä entistä paremmin.
Onko se sitten enää aito Gold Wing? Vastaus kysymykseen on: ei. Ei ainakaan jos odottaa GL-Hondaa, joka säikäyttää jo koollaan. Vuoden 2018 Gold Wing on edeltäjäänsä selvästi sulavalinjaisempi ja kompaktimpi. Uutuus näyttää suorastaan sirolta.
Kolmannen polven DCT-vaihteisto vaihtaa nopeasti ja nykimättä. Vaihteisto ja elastinen kuusisylinterinen moottori ovat houkuttelevan täydellisesti tasapainossa ja vaihteisto toimii superhyvin.
Gold Wingin uusintapainos on nuorentunut ja reipastunut, ja se on entistä innostavampi. Se ei ole ”great” fyysisiä mittoja kuvaavassa merkityksessä, vaan ”greater” merkityksessä nykyaikaisempi ja parempi. Uuden Gold Wingin koeajo MP Maailmassa 4/2018, ilmestyy 29.3.2018.