Historiaa KTM:n päätestivastuun kantava Kallio teki siltä osin, että hän ajoi RC16-pyörällä kautta aikojen ensimmäisen kisasimulaation.
Romua syntyi sitten tuon session jälkimainingeissa.
– Ikävä kyllä Mika kaatui iltapäivällä, kun eturengas lähti alta. Pyörä vaurioitui tuossa kaadossa aika lailla, KTM:n MotoGP-projektin käytännön töitä johtava Mike Leitner kuvailee Speedweekille.
Sen sijaan kisasimulaatio sujui lupaavasti.
– Mika ajoi tällä pyörällä ensimmäisen kerran kisapituuden ja se sujui ongelmia. Tämä on meille tietenkin todella tärkeää, sillä se on täällä ykköstavoitteemme. Kierrosajat olivat kelpo tasolla ja sama pätee myös renkaiden kestävyyteen, vaikka se ei tietenkään ollut vielä tässä vaiheessa täydellistä. Projektimme on erittäin hyvässä vauhdissa ja voimme olla tyytyväisiä, Leitner myhäilee.
Kallion apuna Misanossa häärää tshekki Karel Abraham. Hän korvaa viime lauantaina Tshekin GP:n Moto2-luokan aika-ajossa rajusti kaatuneen ja toipilaana olevan sveitsiläisen Thomas Lüthin.
– Meillä on täällä valtava määrä osia testattavana. Mika on keskittynyt tähän asti lähinnä pyörän runkoon, kertoo Leitner.
KTM ja Kallio testaavat Misanon jälkeen vielä Aragonissa, Brnossa ja Valenciassa ennen ensimmäistä varsinaista tulikastetta.
Tuo tulikaste ajoittuu marraskuun 13. päivään ja sijoittuu Valencian Ricardo Tormo-radalle, jossa Kallio ajaa kauden päätösosakilpailun villin kortin kuljettajana.