Herrera debytoi viime vuonna MM-sarjassa Laglisse-tiimin riveissä. Husqvarnalla kisannut Laglisse ajautui kuitenkin taloudellisiin vaikeuksiin ja vetäytyi sarjasta.
Herrera haki tämän jälkeen paikkaa Niklas Ajoakin aiemmin ajattaneesta RBA-tiimistä. Turhaan, sillä taloudelliset näkökulmat eivät kohdanneet toisiaan.
Herrera oli siis jo vaarassa menettää tilaisuutensa MM-sarjassa, kunnes hänen isänsä avasi kukkaron nyörit.
– Tarvitsen edelleen lisää sponsoreita. Nyt isäni ja perhetuttavamme korvaa heidät. Tosin jo tässä tilanteessa kaikki 18 MM-osakilpailua ovat turvattuja, vahvistaa Toledosta kotoisin oleva Herrera.
Herrera muodostaa Moto3-luokassa yhden kuljettajan MH6 Laglisse-tiimin. Herrera kilpailee KTM-pyörällä, johon hän sai tuntumaa viime viikolla Jerezissä ajetuissa virallisissa testeissä.
Herrera päätyi Jerezissä 20:nneksi 1,431 sekuntia pohjat painelleesta Valentino Rossin KTM-tiimin Romano Fenatista jääneenä.
Sijoitus oli silti varsin lupaava, sillä taakse jäi 13 kuljettajaa mukaan luettuna kaksi edellistä kautta Red Bull KTM Ajo-tehdastiimissä ajanut Karel Hanika, jonka ura jatkuu Mahindra-pyörällä.
Herrera saavutti viime kaudella yhdeksän MM-pistettä. Paras yksittäinen sijoitus nähtiin Phillip Islandilla ajetussa Australian GP:ssä, jossa hän tervehti ruutulippua sijalla 11.
Suurin yllätys oli syntyä sadekelin sekavassa kisassa Englannissa, kun Herrera kiersi Silverstonen äärimmäisen liukasta rataa neljäntenä ennen kaatumistaan.
– Olen tietenkin erittäin iloinen, että kaikki on nyt varmaa sen osalta, että voin jatkaa MM-sarjassa. Haluan parantaa viime kauden tuloksiani – ehdottomasti, sanoo Herrera.
Moto3- ja Moto2-luokkien viimeistelytestit ajetaan perjantaista sunnuntaihin Losailin radalla Qatarissa.