Runko ja jousitus tulevat säilymään ilman suuria muutoksia. Moottorikaan ei tarvitsisi päivityksiä, mutta vuonna 2020 voimaantulevat Euro5-vaatimukset vaikuttanevat niin että KTM alittanee jo kyseiset päästövaatimukset vuoden etuajassa. Se vaatii hienosäätöä moottorin toimintaan.
Ulkoisesti suurin muutos on keulan uudistuminen ja kuljettajan parempi suoja ajoviimaa vastaan. Tähän päästään uudella isommalla tuulilasilla ja ajovalon uudella muotoilulla. Teknisesti GT on edelleen edistyksellinen ja elektroniikkapuolella parantamisenvaraa on vain vähän. Nykyisestä GT:ssä on vain ylöspäin toimiva vaihdeavustin kun muissa KTM-malleissa on käytössä jo kahteen suuntaan toimiva quickshifter+ -vaihdeavustin, joten GT:kin saanee uudistuksen myötä sellaisen. Mittaristo uudistuu niinikään muista malleista tuttuun isokokoiseen väri-TFT-näyttöön, johon lisävarusteena saa KTM My Ride -järjestelmän, jonka avulla mittaristo mm. toimii älypuhelimen näyttönä.