Schuberth on tehnut runsaasti tuulitunnelitestejä osana uuden SR2-kypäränsä kehitystyötä.
Kypärän muoto on pisaramainen verrattain suurella etuosalla ja kapealla takaosalla, millä pienennetään ilmanvasusta ja parannetaan kypärän istuvuutta vauhdissa. Vakautta parantavat lisäksi kaksi sivuspoileria ja uudelleen muotoiltu D-Force 2 -spoileri kypärän takaosassa. Tuulitunnelitesteillä saadaan kypärästä myös hiljainen. SR2:n mukana tuleva tuulisuoja ei ainoastaan poista vetoa, vaan myös vähentää melua.
SR2:n yläventtiilit ovat uudelleen suunnitellut ja niiden ilmakanavat on suunniteltu siten, että ilma kulkee mahdollisimman tehokkaasti kypärän läpi. Lisäksi kypärässä on erilliset leuka- ja visiiriventtiilit, jotka tehostavat käyttäjän ilmansaantia. Saatavilla on kuusi kokoa, ja kuorikokoja on neljä. Kuorimateriaali on lämpökäsitellyllä polymeeriseoksella vahvistettua komposiittia. SR2 on yksi luokkasna kevyimmistä, M-kokoisen kypärän paino on 1295 grammaa. Mukavuutta parantaa myös sisustan Coolmax-materiaali.
Suomeen Schuberth SR2 saadaan maaliskuussa 2016.