Victorylta tulossa uusi moottori

Yhdessä Roland Sandin kanssa Victory rakensi nimellä 156 tunnetun kilpamoottoripyörän kuuluisaan Pikes Peakin mäkikilpailuun. Valitettavasti itse kilpailu päättyi onnettomuuteen, mutta moottori jatkaa elämäänsä.

Noin 1200-kuutioinen V-twin tekee nimittäin pian comebackin sporttisemman mallin runkoon sovitettuna lähitulevaisuudessa. Sitä odotellessa se on sovitettu sveitsiläisen rakentajan Urs Erbacherin Ignition-pyörään. 
 
Nestejäähdytteinen moottori on varustettu neliventtiilikansilla. Sylinterien välinen kulma on 60°. Kilpamoottorin venttiilit ovat titaania ja ilma johdetaan moottoriin 67-millisen, sylinterien väliin sijoitetun läppärungon kautta. 
 
Todennäköisesti tuotantomoottorin speksit ovat hieman miedommat. Toistaiseksi moottorista ollaan varsin vaitonaisia, mutta siitä luvataan lisätietoa jo lähikuukausina. 
 

Uusin numero