Ducatin Hypermotard-malliston päivitysten keskiössä on Euro 4 –hyväksytty 937-kuutioinen Testastretta-moottori, jota käytetään koko mallistossa. Tehoa siitä irtoaa 113 hevosvoimaa ja vääntöä vajaat 98 newtonmetriä. Edelliseen malliin verrattuna kasvanut iskutilavuus on saavutettu sylinterin halkaisijaa kasvattamalla. Kaikkien mallien vakiovarusteisiin kuuluu säädettävä ABS sekä luistonesto ja vaihdettavat ajoasetukset sekä luistokytkin. Mainitsemisen arvoinen on moottorin huikea 30 000 kilometrin huoltoväli.
Perusmalli Hypermotard 939 on varustettu Kayaban 43-millisellä USD-keulalla ja Sachsin paluuvaimennuksen säädöllä varustetulla takaiskarilla. Joustomatka edessä on 170 ja takana 150 milliä. Pyörän kuivapaino on 181 kiloa.
Kisaisempi Hypermotard 939 SP on maalattu MotoGP-henkisiin väreihin ja sen paino on 178 kiloa. Kiinnostavaksi asiat muuttuvat, kun katse siirtyy jousitukseen, keulasta löytyy 50-millinen Öhlinsin USD täysillä säädöillä 185 millin joustomatkalla ja takaa niinikään Öhlinsin täysin säädettävä iskari, joka mahdollista 175 millin joustomatkan. Tavallista Hyperiä korkeammalla SP:llä voi saavuttaa jopa 47,5° kallistuskulman!
Kaupunkien ulkopuolelle suunniteltu Hyperstrada 939 on vakiona varustettu 50 litran vetoisilla sivulaukuilla. Mukavuuden nimissä mallin ohjaustanko on 20 milliä motard-malleja korkeampi ja ilmavirtaa pois kuljettajasta ohjaa touring-pleksi. Myös satula on muita malleja leveämpi. Käytännöllisyyttä tuovat myös kaksi 12 voltin ulosottoa. Jousutus on hypermotardin tapaan Kayaba/Sachs, mutta joustomatkat ovat maltillisemmat 130 milliä edessä ja 133 takana.