Yamahan MT-sarjan tuleminen on viime vuosina tuonut piristystä nakupyörämarkkinoille. Valmistajalta on kuitenkin puuttunut iso streetfighter, vaan eipä puutu enää. YZF-R1-pohjainen MT-10 haastaa eurooppalaiset kilpailijansa tosissaan, eikä speksien perusteella kyse ole turhasta henkselien paukuttelusta.
MT-10:n sydän on 998-kuutioinen crossplane-moottori. Sen huipputehoa ei ole ilmoitettu, mutta moottoria on muokattu tuottamaan väkevää suorituskykyä ala- ja keskikierroksilla. Pakettiin kuuluu Yamahan D-Mode –ajoasetukset sekä poiskytkettävissä oleva, kolmiasentoinen luistonesto. Hallituissa luistoissa auttaa A&S-luistokytkin.
Moottorin vääntävä luonne yhdistettynä vain 1400-milliseen akseliväliin lupailee räväkkää ajettavuutta. Voimanlähteen lisäksi MT-10:n runko ja alusta ovat peruja valmistajan YZF-R1-superbikestä. Jousitus on KYB:n käsialaa; keulasta löytyy 43-millinen USD, jonka toimintaa kehutaan hyvin progressiiviseksi ja takana linkkuvälitteinen monoiskari. Etujarrusatulat ovat nykymuodin mukaisesti 4-mäntäiset radiaalikiinnitteiset ja ABS-jarrut ovat vakiona.
Pyörän muotokieli on hyökkäävän etupainotteinen. Tyyliä hallitsevat voimakkaat kulmat ja eruosan massiivisuus, jolla tasapainoa tuo pitkä takahaarukka ja siro perä.
MT-10 on suunniteltu toimimaan monessa käyttötarkoituksessa. Rento ajoasento sopii räppäilyn lisäksi pitkillekin matkoille ja malliin on tarjolla kattavasti matkailuvarusteita. Matkaa ajavien iloksi myös vakionopeudensäädin kuuluu vakiovarustukseen.