Bemarin ensimmäinen alle 500-kuutioinen roadster-malli tunnetaan nimellä G 310 R ja se on valmistajan mukaan kehitetty globaaleille markkinoille – suomeksi saman voi sanoa Aasian kasvavien markkinoiden asiakkaiden houkuttelemiseksi, mistä kertoo mallin valmistaminen Intiassa. BMW on kuitenkin aiemmin osoittanut, että kun jotain tehdään, se tehdään kunnolla, joten valmistajan lupaus siitä, että pikku-Bemari on kuin kotonaan niin suurkaupungin vilinässä kuin suosikkimutkapätkällä kannattaa ottaa tosissaan.
Mallin moottori on täysin uusi 313-kuutioinen yksisylinterinen neliventtiilinen, jonka sylinteri nojaa taaksepäin ja kansi on käännetty tavanomaiseen nähden 180 astetta, eli imukanava osittaa eteenpäin. Tehoa moottori tuottaa A2-ystävälliset 34 hevosvoimaa 9 500 kierroksen käyntinopeudella, mikä kuulostaa alle 160-kiloiselle pyörälle asialliselta määrältä.
Kuljettajan ergonomia on pyritty rakentamaan rennoksi ja kehitystyössä on keskitytty turvallisen ja helpon ajamisen mahdollistamiseen. Pyörän runko on teräsputkea ja joisituksesta huolehtii edessä USD-haarukka ja takana pitkään alumiiniswingiin kytketty monoiskari. Etujarrulevyä puristaa radiaalisatula ja ABS kuuluu vakiovarustukseen. Ulkoasuun on haettu sukunäköä isoveli S 1000 R:stä.