Paalupaikalle ajoi ranskalainen Johann Zarco, josta Kallio jäi 1,922 sekuntia.
Kalliolla ja QMMF-tallilla oli selkeä visio pyörän säätöasetuksista lauantaille, mutta ne eivät onnistuneet.
– Aamun harjoituksissa näytti vielä ihan hyvältä, mutta aika-ajoissa oli aivan liikaa vaikeuksia. Lisäpainot saimme nyt paremmin sijoiteltua, mutta muuten otimme pyörän säädöissä paljon takapakkia. Todella hitaita olimme tänään, Kallio pyöritteli päätään.
– Perjantain jälkeen muutimme pyörän painojakaumaa ja pidensimme akseliväliä melkein 20 millimetriä. Saimme painoa lisää keulaan, mutta kun lisäksi nostimme hieman pyörän korkeutta, niin samalla meni melkein kaikki muutkin säädöt jousituksia myöten uusiksi. Näitä säätövariaatioita haluttiin kokeilla, mutta niiden osalta voidaan nyt todeta, että metsään meni ja pitkälle, Kallio sanoi.
Sunnuntaina ajettava Japanin osakilpailu on Kallion toinen QMMF-tallin kuljettajana. Lähtökohdat kilpailuun eivät ole parhaat mahdolliset, mutta myös sää voi tuoda oman mausteensa Motegin radalle.
– Sunnuntain kisaa on vaikea sen kummemmin spekuloida, koska palaamme nyt säädöissä niihin lähtökohtiin, millä ajoimme Aragonissa. Tärkeintä olisi saada hyvä startti ja ensimmäinen kierros, sillä siinä on mahdollisuus poimia jopa useampia sijoituksia, hyvistä lähdöistä tunnettu Kallio ennakoi.
– Ennusteet myös lupailevat sunnuntaille vesikelin kisaa, joten silloin periaatteessa mitä vaan voi tapahtua ja kaatumisia nähtäneen paljon. Meitä sade ei kuitenkaan välttämättä paljoa auta, sillä en ole ajanut metriäkään märällä tällä uudella pyörällä, Kallio muistutti lopuksi.