Jorge Martinezin johtama Aspar-tiimi on vahvistanut Yonny Hernandezin siirron Pramac Ducatilta heidän riveihinsä.
Aspar ei tosin vielä kertonut, millä pyörällä he ensi kaudella MotoGP-luokkaan lähtevät. Se kertoo sinänsä paljon.
Varikkopuheissa pidetään selviönä, että Aspar vaihtaa Hondat Ducatiin ja sen niin sanottuun 14.2.-versioon. Hondan tuotantomalli ei ole osoittautunut tällä kaudella sittenkään niin kilpailukykyiseksi, mitä siltä odotettiin.
Mikäli Asparin uusi kuvio pitää paikkansa, niin Ducati-pyörien määrä nousee MotoGP-luokassa ensi kaudella jo kahdeksaan. Samalla se merkinnee sitä, että Honda-pyörien määrä laskee viiteen.
Tässä vaiheessa varmoja Honda-kuljettajia ovat tehdastallin Marc Marquezin ja Dani Pedrosan lisäksi LCR-tiimin Cal Crutchlow, MotoGP-luokkaan Marc VDS:n riveissä nouseva Tito Rabat ja suoraan HRC:n kanssa sopimuksen omaava Jack Miller.
Miller on kilpaillut tällä kaudella Crutchlowin kaverina Lucio Cecchinellon kipparoimasssa LCR:ssä, mutta ensi kaudella Aki Ajon manageroiman nuorukaisen osoite löytynee Marc VDS:n varikkopilttuusta.
Saletteja Ducati-kuljettajia ovat puolestaan tehdastallin Andrea Dovizioso ja Andrea Iannone, Pramac-tiimin Danilo Petrucci ja Scott Redding, sekä Avintia Racingin Hector Barbera ja Loris Baz.
Ducati-rintamaan siis suurella todennäköisyydellä liittyvä Aspar-tiimi ei ole vielä julkistanut ensi kauden toista kuljettajaansa.
Nykykuskeista kauden 2006 maailmanmestari Nicky Hayden silmäilee myös Superbiken puolelle ja Eugene Lavertyn optiovuosi 2016 vaikuttaa olevan enemmän kuin vaakalaudalla.