CBR15: Samperin sää!

Aamulla starttasimme hotellilta kohti Grobnikin rataa, jossa meidän oli tarkoitus viettää aamupäivä ajolinjoja etsien. Valitettavasti rata oli kuitenkin suljettu todella voimakkaan tuulen takia. Tietenkin asia harmitti hieman, mutta voi vain kuvitella, miltä tuntui niistä saksalaisista ja briteistä, jotka olivat tulleet ratapäiville. Kuulemma olivat edellisten kahden päivän aikana ajaneet kolme tuntia. Tuuli oli niin voimakasta, että sitä vastaan pystyi nojaamaan. 
 
Pohdimme hetken tilannetta, ja päätimme lähteä eteenpäin. Aikaa 380 kilometrin päivämatkan taittamiseen olisi nyt hyvin, joten ajaisimme rennosti ja saisin myös mahdollisuuden kuvata. Se on jäänyt hieman vähemmälle, sillä päivät ovat olleet täynnä ajamista. Vedinpä vielä muiden valmistautumista odotellessani muiden iloksi kumia varikolle ihan huolella. Ja ihan niin kuin jotain olisi hajonnut…
 
Yhtä kaikki suuntasimme kohti Italiaa Slovenian kautta. Nyt ajaminen muistutti lähes tavallista touringia, vauhti oli reipasta, mutta rentoa ja aina välillä pysähdyttiin ihmettelemään jotakin kohdetta. Järjestäjän oli onnistunut löytää myös paluumatkalle mitä mainioimpia teitä, joista nautimme hymy kypärässä.
 
Kohti Italiaa menevä vuoristotie oli kuitenkin katki, joten jouduimme etsimään kiertotien. Kaikeksi onneksi navigaattori laski reitin toista kautta vain reilu 50 kilometriä pidempänä. Näiden vuorien ylitysten kanssahan lisämatka olisi voinut huonolla tuurilla olla moninkertainen. Tapasimme tiesululla muita tykinkuulaajia, ja päätimme ajaa letkassa hotellillemme, sillä kaikilla ei ollut navigaattoria ja näin koko letkassa niitä olisi neljä kappaletta. Pienet katkeilut eivät siis olisi katastrofi.
 
Hotellille päästyämme negatiivisena seikkana huomasin, että armoton rääkkäys oli lyönyt puolet eturattaan hampaista kurkkuun. Pitää koittaa keksiä jostakin uusi ratas seuraavaan majapaikkaan. Positiivista oli, että hotellista löytyi kunnollinen sauna, jossa kipeät jäsenet rentoutuivat oikein mukavasti. Seuraavaksi suuntaammekin takaisin kohti Itävaltaa, jos eturattaassa piikit riittävät. 
 

Uusin numero