Kallion ero kärkiajat kellottaneeseen Tito Rabatiin oli harjoitusten yhdistetyissä tuloksissa alle 0,8 sekuntia. Kallion sijoitus oli 13:s.
Vertailun vuoksi todettakoon, että Kallio oli edellisen kilpailuviikonlopun harjoituksissa yhdistettyjen tulosten 24:s reilun puolentoista sekunnin erolla kärkeen.
Ajopuvun värityksen vaihtuminen ei ainakaan ole hidastanut suomalaisen vauhtia. Kallio oli syystäkin tyytyväinen harjoituksien kulkuun.
– Todella tyytyväinen saa olla tähän päivään. Ensimmäinen pointti oli saada paljon kierroksia alle, koska tämä nykyinen pyörä on käytännössä vielä ihan tuntematon minulle. Pyörän säätämisen kanssa edetään koko ajan, mutta siinä on paljon työmaata, koska kaikki pitää tehdä alusta saakka. Runko on täysin erilainen kuin aikaisemmin käyttämäni Kalex, joten mistään vanhoista tiedoista ei ole nyt tässä apua. Alan löytämään rajoja koko ajan paremmin, joten 0,8 sekunnin ero kärkeen ei ole ollenkaan kehno aloitus viikonlopulle, vapautunut Kallio kertoi tunnelmistaan hymyillen.
Kilpailukauteen lähdettäessä kuljettajat ajavat talvisin noin kymmenen testipäivän verran kierroksia valmistautuessaan uuteen kauteen. Kallion kilpakumppaneilla on siis allaan pitkät testit ja kaikki kauden viikonloput pyöriensä kanssa. Kallio itse on ajanut tähän mennessä uudella pyörällään noin yhden testipäivän verran kierroksia.
– Me olemme vieneet perusasioita eteenpäin ja pyörä alkaa istua paremmin käteen. Tuskin me vielä tämän viikonlopun aikana saadaan parasta irti näin lyhyessä ajassa. Tosin, jos verrataan tämän päivän vauhtiamme esimerkiksi kauden nopeimpaan Speed Up -rungolla ajaneeseen Sam Lowesiin, niin jäimme hänelle vain noin 0,4 sekuntia. Fiilis ajamiseen on aivan eri luokkaa kuin aikaisemmin tällä kaudella, Kallio iloitsi.
Kallio jakoi vuolaasti kehuja uudelle QMMF Racing Team tallilleen. Pyörän säätäminen etenee aina Kallion mennessä radalle ja tiimi ehdottaa aktiivisesti hyviä ratkaisuja, kuinka ajettavuutta voisi kehittää.
– Meidän yhteispeli toimii älyttömän hyvin. Minut otettiin hienosti vastaan. Minulle ei ole luotu paineita tulostavoitteiden valossa, joten saan rauhassa ajaa loppukauden itseäni tähän talliin sisään ja tutuksi uuden pyörän kanssa. Itselleni tärkein asia tänään oli, ettei kauden aikana vaivannut eturenkaan huono pito tuntunut haittaavan uudella pyörällä, Kallio kertoi tiimistään.
Aika-ajoihin Kallio ei lähde heittelemään tulostavoitteita, vaan tähtäin on edelleen pyörän säätöjen kehittämisessä.
– Aika isolla haravalla karsitaan suuntaa, johon mennään. Huomenna aamulla harjoituksissa kokeillaan vielä jotain radikaalia, jotta löydetään suunta aika-ajoihin. Nyt ei ole vielä hienosäätämisen aika, koska kaikki on niin uutta. Ensin rakennetaan perusta ja sitten keskitytään yksityiskohtiin. Mitään tyhmää tässä ei kannata lähteä tekemään, vaan muutetaan vain sellaisia asioita, jotka tuntuvat järkeviltä. Pidetään konsepti kasassa eikä hätiköidä, Kallio kuvasi taktiikkaa aika-ajopäivään.