Zarco kilpaili Ajo Motorsportissa ensimmäisen kerran kaudella 2011, jolloin hän saavutti silloisen 125-kuutioisten luokan MM-hopean.
Zarcon paluu ensimmäistä kautta Moto2-luokassa kilpailevaan suomalaistalliin ei olisi voinut sujua suotuisimmissa merkeissä. Ranskalaiskuljettaja johtaa sarjaa 13 osakilpailun jälkeen peräti 93 pisteellä. Kaudesta on siis jäljellä vielä viisi kisaa, joissa on jaossa yhteensä 125 pisteen potti.
Ajo tuuletti tallipäällikkönä ensimmäistä maailmanmestaruutta vuonna 2008, kun ranskalainen Mike Di Meglio pisti piikkiluokan kultakekkerit pystyyn Phillip Islandin radalla Australiassa.
Seuraava mestaruus irtosi samassa luokassa ja kaksi vuotta myöhemmin. Kiiltävintä kuittasi vuorostaan espanjalainen Marc Marquez, joka puhkesi lopullisesti kukkaansa Ajon siipien suojissa.
Kolmas ja tähän mennessä viimeisin titteli tuli puolestaan vuonna 2012, eli välittömästi historian ensimmäisellä Moto3-luokan kaudella. Sen suomalaistallille ajoi saksalainen Sandro Cortese.
Ja se neljäs tulee ensi sunnuntaina Aragonissa ajettavassa Moto2-luokan historian 100. MM-osakilpailussa, jos:
– Zarco voittaa ja pisteissä kakkosena oleva viime vuoden mestari Tito Rabat ei yllä toiseksi.
– Zarco on toinen ja Rabat ei yllä neljättä sijaa korkeammalle.
– Zarco on kolmas ja Rabat ei yllä seitsemättä sijaa korkeammalle.
– Zarco on neljäs, Rabat ei yllä kymmenettä sijaa korkeammalle ja pisteissä kolmantena oleva Alex Rins ei voita.
– Zarco on viides, Rabat ei yllä 12. sijaa korkeammalle ja Rins ei voita.
– Zarco on kuudes, Rabat ei yllä 13. sijaa korkeammalle ja Rins ei voita.
– Zarco on seitsemäs, Rabat ei yllä 14. sijaa korkeammalle ja Rins on korkeintaan kolmas.
– Zarco on kahdeksas, Rabat ei yllä 15. sijaa korkeammalle ja Rins on korkeintaan kolmas.
– Zarco on yhdeksäs, Rabat ei yllä pisteille ja Rins on korkeintaan kolmas.
Melkoista matematiikkaa ja vaihtoehtojen kirjoa, mutta yksi asia on täysin selviö: ainakaan ajamalla ei suomalaistallilta ennemmin tai myöhemmin tulevaa mestaruutta riistetä.