200-hevosvoimainen Indian Super Scout vm. 1920


Vuoden 1920 Indian Scoutin ulkonäköä jäljittelevä runko, moottori uudesta Scoutista ja kylkeen Garrettin ahdin. Tuloksena 200-hevosvoimainen jokapäiväiseen ajoon tarkoitettu Indian.

Ruotsalaiskaverukset Anders Lundgren ja Lasse Sundberg rakensivat tämän Indian Super Scoutin kunnianosoituksena Oscar Hedströmille, ruotsalaissyntyiselle Indian-moottoripyörätehtaan toiselle perustajalle. Tukholmalaisessa Fullhouse Garage Shopissa rakennettu Scout tehtiin alusta loppuun vuoden 2017 aikana.

Anders Lundgrenin kasvoille tulee leveä hymy, kun kysytään miltä se tuntuu.
– Hämmästyttävältä. Kuin olisit palannut takaisin 1920-luvulle ja jalkojesi välissä olisi raketti.
Nestejäähdytteisen Garrett 25 -ahtimen avulla takarenkaalta mitattu teho on 150-200 hevosvoimaa, riippuen ahtopaineista.
– Halusimme yhdistää tässä Indianin kilpailuhistoriaa 1920-luvulta ja uutta teknologiaa, johon nykyiset Indianit nojautuvat.
Scout onkin täydellinen aihio rakentamiseen, olihan se aikanaan moottoriradoilla lähes lyömätön.

Moottori ja polttoainepumppu ovat uudesta Scoutista. Lasse rakensi rungon itse ja se osoittautuikin projektin vaikeimmaksi vaiheeksi, yllättäen jopa hankalammaksi kuin moottorin ahtaminen. Uusi ECU on täysin säädettävissä bluetooth-yhteyden välityksellä iPadilla. Säätötyöt ovat vielä loppusuoralla, mutta kun kaikki on valmista, on Indian Super Scout tarkoitus ottaa päivittäiseen käyttöön. Väriksi valittiin Indianin omasta värikartasta Springfieldin sininen.

Molemmat vanteet ovat 23-tuumaiset (23 x 3.75) ja renkaat tulevat Pirelliltä. Etujarruina on Beringerit ja takana Harrisonit. Etuhaarukkana on W&W Indian lehtijousella. Kaikki valot ja vilkut toimivat ledeillä. Tankin mallina on ollut vuoden 1920 Indian Scoutin tankki, mutta se on omatekoinen.

Uusin numero