Katastrofaalisen huonosti sujuneet edelliset kilpailut on nyt unohdettu, ja Kallio lähteekin Barcelonaan hyvin valmistautuneena ja täynnä taistelutahtoa.
– Kaikki alkaa olla viikonloppua varten valmista. Edellinen kisa oli tosiaan niin henkilökohtaisesti kuin tallillekin iso katastrofi, kun me tallikaverin kanssa molemmat keskeytettiin. Siinä oli huonoa tuuriakin mukana, kun ensin Morbidellin kylkeen ajettiin ja hän sitten törmäsi vielä minuun. Näille ei oikeastaan voi mitään ja tällaiset ikävät asiat pitää unohtaa nopeasti, kokenut Kallio opasti.
– Pääsimme edellisen Mugellon kilpailun jälkeen testaamaan Espanjan Aragoniin lähes samoissa olosuhteissa kuin nyt viikonloppuna tullaan ajamaan Barcelonassa. Aragonissa saimme osviittaa, että menemme oikeaan suuntaan pyörän kehityksessä. Saatiin rauhassa testattua sellaisia asioita, joihin ei ole ollut kilpailuviikonloppuina mahdollisuuksia ja se näyttäisi tuottaneen tulosta. Pyörä on nyt tasapainoltaan ja säädöiltään erilainen kuin aiemmin. Eturenkaan pito-ongelma on saatu paremmaksi, mutta sen takia joudun hieman mukailemaan ajotyyliäni uudenlaiseksi, Kallio jatkoi.
Kallion alkukausi on ollut miehelle sekä tallille iso pettymys, sillä viime kauden MM-hopean kirkastaminen oli tietenkin tavoitteena. Kolmen ensimmäisen kilpailun tulokset eivät tyydyttäneet, joten Kallio päätti tiimineen ottaa riskejä pyörän säätöjen kanssa. Kokeilut eivät onnistuneet.
– Kuljettajan täytyy itse uskoa siihen, mitä tekee ja miten pyörä toimii, koska muuten mikään ei tule toimimaan. Luottamus sekä pyörään että itseen on kaiken lähtökohta. Tätä luottamusta minulle ei pyörää kohtaan ole oikein ollut tällä kaudella, ja se on nakertanut itseluottamustakin. Nyt testien jälkeen on hyvä olo, ja lähden rakentamaan luottamusta Barcelonan harjoituksiin ajamalla mahdollisimman paljon kierroksia. Varmaan ajolinjoja täytyy vähän hakea uusien säätöjen takia, toiveikas Kallio valotti suunnitelmia.
Paljon keskustelua herättänyt Kallion runkovalinta on viimeistään nyt lyöty lukkoon. Kallio jatkaa vuoden 2015 rungolla, koska aiemmat ongelmat eivät ole olleet rungosta lähtöisin ja uuden mallin kehittäminen tulevaisuudessa on helpompaa kuin viime vuoden mallin. Kallio lähtee tutulle radalle taistoon näyttöhaluja puhkuen.
– Sarjassa on paljon nopeita ja taitavia nuoria kuljettajia, jotka pystyvät parhaimmillaan ajamaan todella nopeita yksittäisiä kierroksia, mutta olen edelleen kilpailuajoissa hyvä. Kokemus auttaa kilpailutilanteessa ajamaan tasaisen kovaa läpi kilpailun ja siten taistelemaan hyvistä sijoituksista. Katsoin juuri viime vuoden kilpailua videolta. Siinä taistelin lopussa sijoista 3-5 ja jäin neljänneksi. Videoltakin näkyi, etten ollut tyytyväinen. Nyt tarvitaan aika-ajossa hyvä suoritus, jotta kilpailussa päästään haastamaan kärkikuljettajia, Kallio päätti.