Englantilaisella Big CC Racingilla on myynnissä Suzuki Hayabusa, joka ulkonäöltään on suht vakio mutta voimaa siinä on viisinkertaisesti vakioon Gen1 (vm 1999-2007) Hayabusaan verrattuna.
Harmi ettei Suomessa enää ole Essoja ja essonbaareja, sillä tällä Hayabusalla olisit liioittelemattakin kahvipöytäkeskustelujen tehokuningas. Kun Suzuki ilmoitti vuonna 1999 ensimmäisen sukupolven Hayabusan huipputehoksi 175 hevosvoimaa, oli se tajunnanräjäyttävä lukema. Nyt Big CC Racing on onnistunut rakentamaan Busan, jonka huipputeho on yli 900 hevosvoimaa.
Englantilaispaja ilmoittaa ujosti, että heidän tietojensa mukaan kyseessä saattaa olla maailman tehokkain katupyörä. Vaihteiston välityksiä on pidennetty sen verran, että 200 mph (322 km/h) rajapyykki ylittyy jo kolmosvaihteella. Pyörä on siis todellakin varustettu kaikilla katuajon vaatimilla varusteilla ja sillä on mahdollista ajaa normaalissa liikenteessä. Määritelmä ”katulaillinen” sen sijaan pitää jossain määrin laittaa lainausmerkkeihin, sillä esimerkiksi Suomessa jo pelkkä mainittu teholukema on esteenä sille, että tämän Busan voisi rekisteröidä laillisesti. Tosin ainahan on mahdollista yrittää alentaa ahtopainetta ja katsastaa alemmilla paineilla. Suomen lainsäädäntö taitaa yksinkertaistettuna sallia maksimissaan 20 prosentin tehonlisäyksen alkuperäiseen verrattuna. Tämän pyörän kohdalla se merkitsisi 210 hevosvoiman lukemaa. Iso ahdin saattaa potkaista moottorista tuota määrää suuremman teholukeman, vaikka koko hukkaportin irrottaisi ahtimesta.
Myyjä ilmoittaa hinnaksi 60 000 puntaa, mikä valuuttalaskurin mukaan on tällä hetkellä noin 67 500 euroa. Jos koho alkoi pomppia, niin kannattaa ottaa suoraan yhteys Big CC Racingiin, yhteystiedot löydät heidän kotisivultaan: www.bigccracing.com