Kallio aloitti kisan 18:s ruudusta ja nousi heti ensimmäisellä kierroksella muutaman sijan, mutta joutui keskeyttämään kilpailun kolme kierrosta ennen maalia pyörän säätöongelmien kanssa.
– Teimme vielä kisaan muutaman säätömuutoksen, mutta ne menivät täysin pieleen. Koko viikonloppu ollaan muutenkin hakattu päätä seinään. Heti kisan alussa näki, ettei kierrosajat riitä mihinkään, joten totaalisen karmeaahan tämä on, pettynyt Kallio kertoi.
– Kun päädyin lopulta top 20:n ulkopuolelle, niin päätin tulla varikolle, koska pisteitäkin saa vain 15 parasta. Kolme kauden ensimmäistä rataa on sellaisia, että niissä ei testata paljoa, joten siellä pystyi ajotaidoilla ja peliälyllä paikkaamaan enemmän. Jerezin rata taas on sarjan testatuin rata ja nyt nähtiin se todellisuus, millä tasolla ollaan. Tämä varmasti palautti koko tiimin maanpinnalle ja herätti siihen, että tästä ei tule tällä hetkellä mitään. Päähän ottaa niin, että ohimoissa kolisee varsinkin, kun viime vuonna kuitenkin hallittiin täällä mennen tullen koko viikonlopun ajan, viime kaudella Jerezin osakilpailun voittanut Kallio purki tunteitaan.
Tulos merkitsee sitä, että paljon polemiikkia aiheuttanut pyörän rungon valinta on vielä kertaalleen käytävä läpi, ja päätettävä jatkaako Kallio sittenkään 2015-mallisella rungolla. Päätös on tehtävä vielä sunnuntai-iltana, sillä jo tulevalla viikolla talli testaa Espanjan Aragonissa.
– Meillä on testit nyt seuraavalla viikolla Aragonissa, joten sitä ennen pitää tehdä nopeasti päätös kummalla rungolla jatketaan. Aragoniin mentäessä ei ole enää varaa arpoa, joten silloin sen paketin, jolla kautta jatketaan on oltava valmiina, Kallio totesi.