Kallion ja italialaistiimin ensimmäisenä yhteisenä työmaana toimi Espanjan Jerezin rata, jossa ajettiin kolmipäiväiset Moto2- ja Moto3-luokkien yhteistestit keskiviikosta perjantaihin.
Heti MM-kauden päätteeksi ajetut testit osuivat kuitenkin huonoon saumaan, sillä jokaisena kolmena testipäivänä Jerezin rata peittyi sadekuurojen alle.
– Paljon huonompaa keliä tälle testijaksolle ei oikein olisi voinut olla. Keli oli mitä oli, ei ollut kuivaa, mutta ei kunnolla märkääkään ja vähän väliä tuli uusia sadekuuroja, pettynyt Kallio tokaisi.
– Lisäksi kahtena ensimmäisenä päivänä kärsin moottoriongelmista, joten ajamisesta ei tullut senkään takia mitään. Viimeisenä testipäivänä vaihdoimme pyörääni uuden koneen ja sen jälkeen kaikki rupesi toimimaan niin kuin pitää. Ajoin suht hyvän päivän sadekelin renkailla, vaikkei rata silloinkaan ihan täysin märkä ollut.
– Mutta tärkeintä oli kuitenkin, että sain ne ensimmäiset kierrokset alle uudella pyörällä ja kokemusta työskentelystä uuden tiimin sekä kisainssini kanssa, Kallio summasi.
”Yhteisissä toimintatavoissa
on vielä hiomista”¨
Neljän Marc VDS -vuoden jälkeen Italtrans-tiimin kuljettajaksi siirtynyt Kallio tunnusti myös, ettei siirtyminen uuteen talliin käynyt niin helposti, kuin hän oli kuvitellut.
– Tai oikeastaan olin pikemminkin unohtanut, millaista uuteen talliin siirtyminen on, kun ajoin neljä vuotta saman tallin leivissä. Kyllähän siinä ajassa ehti unohtaa, millaiset proseduurit uuteen talliin siirtymisessä on. Yhteisissä toimintatavoissa on vielä hiomista, luonnollisesti, Kallio myönsi.
Seuraava testijakso kahden pienimmän luokan osalta odottaa vuoroaan heti ensi maanantaina ja tiistaina. Tuolloin estradina toimii Espanjan Valencian rata.
– Se on ehdottomasti tärkein testijakso, sillä siellä saamme käyttöömme vuoden 2015 pyörän. Ne kierrokset ovat todella tärkeitä, sillä joulukuun alussa alkaa kahden kuukauden testikielto.