Lehdistötilaisuudessa herra nimeltä Suzuki kertoi, että suoraviivaiset sporttipyörät ovat merkin perintö. Konseptiin kuuluu hurja suorituskyky, helppo ajettavuus, ketterät ajo-ominaisuudet ja varmatoimisuus. Hän kertoi, että Suzukin mallistoon syntyy uusi tuoteperhe, joka sijoittuu racing-sarja GSX-R:n ja puhtaista katupyöristä koostuvan GSX-sarjan väliin. Suzukilla sitä kutsutaan nimellä Street Sport.
Uuden Street Sport tuoteperheen ensimmäiset jäsenet ovat GSX-S 1000 ja GSX-S 1000 F. Kyseessä on käytännössä GSX-R 1000 suoralla ohjaustangolla, ilkman katteita tai F-mallin tapauksessa katettuna. Teho- ja painolukemia ei vielä ole julkaistu, mutta Suomen Suzukin edustajan Marco Färmin mukaan ”ne ovat tulevat olemaan tontilla”. Pyörässä on myös ABS sekä kolmiasentoinen luistonestojärjestelmä. Moottori perustuu yleisesti Suzukin parhaana pidettyyn, pitkäiskuiseen K5-K8 GSX-R 1000 voimanlähteeseen, jota on hienosäädetty katukäytön vaatimuksia silmälläpitäen.
Keula on täysin säädettävä, perässä säädöt ovat esijännitykselle ja paluuvaimennukselle. Boschin ABS-järjestelmä toimii 50 kertaa yhden renkaan kierroksen aikana, mutta lisää pyörän painoa alle kilon verran. Paloja etujarrulevyjä vasten puristavat Brembon monoblock-satulat.