Bradl voitti Moto2:n maailmanmestaruuden vuonna 2011, jonka jälkeen hän nousi kuninkuusluokkaan Lucio Cecchinellon johtaman Hondan LCR-satelliittitiimin riveissä.
Bradlin odotettiin lunastavan paikkansa parin vuoden sisällä Hondan tehdastiimissä, mutta HRC ei ole ollut sittenkään riittävän tyytyväinen saksalaisen esityksiin.
Bradl, 24, väläytteli jossain vaiheessa myös mahdollisuutta paluusta Moto2-luokkaan.
Bradlin paikan LRC-tiimin tehdaspyörän puikoissa ensi kaudella ottaa britti Cal Crutchlow, joka pyörsi päätöksensä jatkaa Ducatin tehdastallissa.
Cecchinello saattaa ajattaa ensi kaudella myös toista kuljettajaa niin sanotun Open-luokan sääntöjen mukaisella Hondalla. Tuota paikkaa on pedattu näkyvimmin Moto3-luokan MM-sarjaa johtavalle Ajo Motorsportin Red Bull KTM-tiimin australialaiskuljettaja Jack Millerille.
Open-luokan Yamaha-pyörillä jatkossakin kilpailevan Forward-tiimin molemmat kuljettajat vaihtuvat ensi kaudeksi. Yhdysvaltalainen Colin Edwards päättää pitkän uransa tähän kauteen ja espanjalainen Aleix Espargaro siirtyy suurella todennäköisyydellä Suzukin riveihin.
Moto2-luokan MM-pisteissä toisena oleva Mika Kallio on myös liitetty varikkopuheissa Giovanni Cuzarin johtaman Forward-tiimin mahdolliseksi toiseksi kuljettajaksi.
Cuzari on luonnollisesti innoissaan saadessaan Bradlin tasoisen tekijämiehen riveihinsä.
– Toivotamme Stefanin ilomielin tervetulleeksi tiimiimme. Stefan on vahva kuljettaja ja uskomme pakettimme soveltuvan erittäin hyvin hänen ajotyyliinsä. Lisäksi Saksa edustaa merkittävää markkina-aluetta ja meille on tärkeää saada tunnettu saksalaiskuljettaja riveihimme, muotoilee Cuzari.