Kallio: ”Todellinen taistelu mestaruudesta vasta alkamassa”

Nyt, kun yhteensä 18 osakilpailun kausi on saavuttanut puolivälinsä, niin belgialaistiimissä mennään pitkälti käsikirjoituksen mukaan.

Tiimipäällikkö Michael Bartholemy antaa molemmille kuljettajilleen vapaat kädet taistella voitoista ja mestaruudesta. Tiimimääräyksiä ei ole, eikä niitä tältä osin tule.

Kallio pettyi Saksan GP:n toiseen sijaansa, mutta pahemman kolauksen siellä sittenkin koki Rabat. Neljäs sija tiesi sitä, että Kallio hivuttautui enää 19 psiteen päähän.

Kallio totesi jo jokunen viikko sitten, että hänellä on tarkoitus tarjoilla Rabatille paineita pistetilanteen osalta kesätauolle lähdettäessä.

Siinä kokenut valkeakoskelainen on onnistunut näyttävästi. Rabat jäi selän taakse myös edellisessä osakilpailussa Assenissa, jossa Kallio kipusi niinikään korokkeelle.

– Oikeastaan taistelu mestaruudesta ei kuitenkaan ole vielä edes alkanut. Tällä kauden ensimmäisellä puoliskolla nähdään, ketkä kuljettajat tulevat taistelemaan maailmanmestaruudesta ja todellinen taistelu sijoituksista alkaa vasta toisella puoliskolla, linjaa Kallio tiedotteessaan.

"Aegerter roikkui
persuksissa koko ajan!"

Kallio purki pettymystään toiseen sijaan heti taistelun tauottua ja samat tunteet olivat yhä pinnassa muutamaa tuntia myöhemmin.

– Harmittaa hemmetisti, etten pystynyt pitämään ykköspaikkaa ja viisi tärkeää pistettä jäi nyt saamatta.

– Lähtö onnistui hyvin ja pääsin nousemaan heti toisella kierroksella kärkeen, kun huomasin, että itselläni on parempi kyyti kuin Aegerterilla. Taktiikkana oli karistaa Aegerter kannoilta, mutta siellä se roikkui persuksissa kiinni koko ajan, vaikka kuinka ajoin limiitillä koko ajan, sen suuremmin himmailematta.

Kallio pyrki karistamaan Aegerteria tosiaankiin kaikin keinoin kannoiltaan siinä kuitenkaan onnistumatta.

– Neljä-viisi kierrosta ennen maalia Aegerter sitten pääsi ohi, mutta sen jälkeen hänen kierrosaikansa tippuivat. Iskin takaisin ja koitin saada pientä rakoa, mutta ei se vaan onnistunut. Edelleen se pystyi roikkumaan siellä perässä.

– Tiesin odottaa, että Aegerter yrittäisi vielä viime kierroksilla ratkaisua ja harmittavasti viimeisen kierroksen viimeisissä mutkissa se sitten tapahtui. Aegerter tuli alamäkisuoralla imusta sisäpuolelle rinnalle ja paineli ohi. Yritin vielä viimeisessä mutkassa ohi, mutta ei siinä ollut enää mitään tehtävissä. Voitto lipui sitten siinä.

Kallio muistutti, että kisassa ajettiin paitsi kovin panoksin, myös varsin hurjaa haipakkaa.

– Menimme Aegerterin kanssa kyllä tosi kovaa tänä vuonna. Kisan kokonaisaika oli yli seitsemän sekuntia parempi, kuin viime vuoden kärjellä.

Tiimipäällikkö Bartholemy ei jäänyt suuremmin Kallion kakkossijaa suremaan tuollaisen esityksen jälkeen.

– Tiedän, että Mikaa harmittaa voiton menettäminen, mutta kyllähän hän ajoi aivan fantastisen kilpailun ottaen myös huomioon lähtökohdat tähän viikonloppuun renkaiden osalta.

Niin, Kallio totesi Saksan GP:n alla yksiselitteisesti, että "kova on hänelle kovaa" renkaisiin viitaten.
 

Uusin numero