– Kaikki sujui hyvin Superpoleen asti, jossa pyörä täristä tosi kovaa. Myöhemmin ilmeni, että uudesta renkaasta oli runko rikki. Eihän sitä rengasta ehtinyt käydä vaihtamassa lyhyen aika-ajon puitteissa. Uskon, että olisin ollut paalupaikalla ilman tuota ongelmaa, tuumi TM-pyörällä kolmanneksi päätynyt Hermunen.
San Martino del Lagon radalla paalupaikalle paineli MM-sarjaa kuuden pisteen erolla Hermuseen johtava ranskalainen Thomas Chareyre. Kolme viimeisintä MM-erää nimiinsä vienyt Hermunen jäi helteisessä aika-ajossa pohjista 0,323 sekuntia.
TM-duon väliin hektisessä sessiossa kiilasi italialainen Honda-kuljettaja Ivan Lazzarini, joka ei hiipunut paalupaikasta kuin 63 tuhannesosaa.
Pisteissä kolmantena oleva Adrien Chareyre ajoi Apriliallaan neljänneksi jo 0,561 sekuntia Hermusen takana.
MM-sarjassa debytoiva Cremonan rata on Hermuselle uusi tuttavuuus.
– Asfalttiosuus on äärimmäisen nopea ja hiekkaosuus ihan siisti, Hermunen luonnehtii työmaataan.
Kingelin ja Klem neljän
tuhannesosan sisällä
Asseri Kingelin ja Toni Klem takoivat tasaisen hyvää vauhtia puolestaan S2-luokan EM-sarjan osakilpailun aika-ajossa.
Kingelin päätyi Aprilialla viidenneksi ja Klem KTM:llä kuudenneksi. Kaksikon eroksi kirjattiin ainoastaan neljä tuhannesosaa.
Paalupaikan nappasi nimiinsä italialainen Honda-kuljettaja Fabrizio Bartolini 0,615 sekunnin erolla Kingeliin.
Klem on kolmen osakilpailun jälkeen pisteissä toisena. Kingelin tulee viidentenä kahdeksan pistettä Klemistä.
Täydelliset tulokset:
http://www.supermotos1.com/results.php