Valentino Rossin kanssa pitkään yhteistyötä myös bisnespuolella tehnyt Brivio myöntää, että GP-piireissä isoksi kalaksi luonnehdittava vonkale ei tule uimaan Suzukin haaviin.
– Meidän on vaikea saada vakuuttuneeksi niin sanottua isoa nimeä projektimme tässä vaiheessa. En usko, tai olen itse asiassa oikeastaan täysin varma siitä, että nykyisten tehdastallien kuljettajakoostumuksissa tulee tapahtumaan ainakaan tuntuvia muutoksia tämän kauden jälkeen, toteaa Brivio.
Jopa Rossin nimi nostettiin talvella esiin Suzuki-spekulaatioissa. Brivio tyrmäsi välittömästi moisen ajatuksen.
– Valentino ei ota enää toista riskiä urallaan, Brivio viittasi "Tohtorin" kahteen vaisuun kauteen Ducatilla.
Lorenzo Ducatille
kaudella 2016?
Rossi piirtää pikapuoliin puumerkkinsä Yamahan jatkopahviin.
Yamaha haluaisi tiettävästi solmia sopimuksen mallia 1+1, mutta Rossille kelpaa vain kahden vuoden yhtäjaksoinen pesti. Se ei ole mikään ongelma. Sopimus on jo käytännössä sinetöity.
Rossin tallikaveri Jorge Lorenzo jatkaa hänkin 99 prosentin varmuudella Yamahalla.
Tilanne on tosin käänteinen: Yamaha haluaa viimeistellä Lorenzon kanssa kahden vuoden diilin, kun kuljettaja on puolestaan kallistunut mallin 1+1 puoleen.
Tämä siksi, että se jättäisi Lorenzolle oven raolleen mahdolliseen kohusiirtoon Ducatille kaudeksi 2016.
Crutchlow lähdössä
Ducatilta Suzukille?
Suzuki on vahvistanut kiinnostuksensa Ducatin nykyiseen ässään Andrea Doviziosoon. Ducati kertoo toisaalta ykkösprioriteetikseen Dovizioson pitämisen riveissään.
Toista kautta Ducatilla kilpaileva Dovizioso kallistunee itsekin jälkimmäisen vaihtoehdon puolelle.
Sanojensa mittaisena miehenä tunnettu tallipäällikkö Gigi Dall'Igna on luvannut ensi kaudeksi uuden ja ehomman Ducatin. Tuskinpa Dovizioso jättää sitä korttia katsomatta, kun jo näin pitkälle on tultu.
Dovizioson nykyinen tiimikaveri Cal Crutchlow onkin jo paljon potentiaalisempi kuljettaja Suzukin kantilta katsottuna. Homma ei ole pelittänyt Ducatilla, jonka kanssa Crutchlowilla on 1+1 vuoden mittainen sopimus.
Optio raukeaa, jos Crutchlow ei kuittaa sitä heinäkuun loppuun mennessä. Yamahan satelliittitiimissä viime kaudella väkevästi säväyttäneellä Crutchlowilla ei olisi lähtönsä osalta toisaalta oikeastaan mitään hävittävää.
Crutchlow ei lukeudu GP-kekkereiden kovapalkkaisimpiin kuljettajiin, joten Suzukilla on varmuudella tarjota hänelle tässäkin mielessä ihan kelpo sopimus. Crutchlowin paikkaa tehdastiimissä kyttää vesi kielellä Pramac Ducatilla kilpaileva Andrea Iannone.
Villeimmissä varikkohuhuissa myös Mika Kallion Marc VDS-tiimikaveri Esteve Rabat on yhdistetty Ducatiin. Mutta näitä huhujahan piisaa.
Honda ei pudota
Pedrosaa palkkakuoppaan
Suzukin kiinnostus Hondaa pitkään palvellutta Dani Pedrosaa kohtaan oli tosin paljon enemmän kuin huhu.
Suzuki halusi Pedrosan, mutta tämä ei halunnut Suzukille, vaikka kokeilikin asianhoitajansa Alberto Puigin johdolla kepillä jäätä hulvattomalla kahdeksan miljoonan euron palkkapyynnöllä.
Pedrosa on ollut viime aikoina tapetilla paitsi hyvien suoritusten, myös palkkansa osalta. On puhuttu, että Honda on valmis pitämään Pedrosan Marc Marquezin rinnalla, mutta vain siinä tapauksessa, että tämä jatkaa tuntuvasti aiempaa pienemmällä liksalla.
HRC:n kakkosmies Shuhei Nakamoto ja Hondan tallipäällikkö Livio Suppo ovat kiirehtineet ampumaan lonkalta uutisankan Pedrosan suistamisesta palkkakuoppaan.
Päinvastoin, molemmat ovat viime päivinä korostaneet, että he haluavat jatkaa yhteistyötä Pedrosan kanssa – nykyisin ehdoin.
De Puniet miltei saletti
Suzukin kisakuljettaja
Mitä Suzukille jää tämän jälkeen käteen kuljettajien pestuumarkkinoilla?
Varmuudella ainakin pyörää pitkään ja hartaasti testannut Randy de Puniet, jonka ensi kauden pesti kisakuljettajana alkaa olla jo kiveen hakattu.
Suzukin ja Brivion ei tarvitse toisaalta olla suuremmin huolissaan toisen kuljettajankaan tasosta. Alvaro Bautista, Aleix Espargaro sekä kumppanit ovat kyllä taatusti tekijämiehiä.
Unohtamatta tietenkään Crutchlowia.