– Tulevaisuudessa meidän pitää ottaa ehkä isompia steppejä, jos kisaviikonloppuina ilmenee vaikeuksia. Eli ottaa säätöjen osalta suurempia riskejä sen sijaan, että yritämme korjata ongelmia pienillä muutoksilla. Katsotaan nyt, mitä tapahtuu ensi viikolla Assenissa, jossa aloitamme samoilla säädöillä kuin täällä, Kallio totesi Montmelon radalla Barcelonassa ajetun onnistuneen testipäivän jälkeen.
Kallio urakoi Katoloniassa pitkää ja vauhdikasta päivää. Hän ajoi tiistaina neljä kisasimuulatiota kohentaen kierrosaikoja koko ajan. Kovin noteeraus syntyi viimeisellä kierroksella.
– Varsin positiivinen testipäivä. Löysimme pyörään parannuksia pääosin pidon osalta, mikä nosti vauhtia ja toi tasaisuutta.
– Tietenkin oli pieni pettymys, että parannukset löytyivät vasta tänään, eikä viime viikonvaihteen aikana. Kisa olisi ollut osaltani erilainen näillä säädöillä, tuumi Kallio.
Huojentunut kisainsinööri
Kallion japanilainen kisainsinööri Noya Kaneko korosti Barcelonan testipäivän merkitystä.
– Se tarjosi meille paljon tärkeää informaatiota. Keskityimme löytämään säädöt, joilla Mika pystyy ajamaan tasaisemmin koko kilpailun ajan. Mika paransi vielä päivän viimeisellä kierroksella puoli sekuntia, mikä on erittäin positiivista, painotti Kaneko.
Kallion tiimikaverilla Esteve Rabatilla on suomalaiseen nähden 34 pisteen etu maailmanmestaruudesta taistellessa. Katalonian GP:n näytöstyyliin voittanut Rabat oli hänkin tyytyväinen testien antiin.
– Testasimme pyörässä onnistuneesti paljon erilaisia asioita. Moto2-luokan pyörät ovat niin samanlaisia, että hyvin pienikin etu voi merkitä suurta eroa voitosta taisteltaessa, muistutti Rabat.